Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickTime 7.1.1 och Apple SuperDrive 2.0 släppt!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 20:42

QuickTime 7.1.1
What's new in this version:
QuickTime 7.1.1 åtgärdar ett problem med startobjekt från andra tillverkare på Intel-baserade Mac-datorer. Uppdateringen åtgärdar även ett problem med export av Keynote-presentationer till iDVD.

Apple SuperDrive 2.0
What's new in this version:
Fixes burning speeds when writing to certain recordable DVD media.

Mac OS X 10.3.9 or later
PowerBook G4 (12 -inch 1.5GHz)
PowerBook G4 (15-inch 1.33GHz, 1.5GHz, or 1.67GHz)
PowerBook G4 (17-inch 1.67GHz)
iMac G5 (17-inch 1.6GHz or 1.8GHz)
iMac G5 (20-inch 1.8GHz)
Mac mini G4

Finns i Programuppdatering.

Bytt till en superdrive i en eMac

Har satt in en DVR 109 i en eMac 1.25, och då funderar jag om denna firmware passar?
Har haft vissa problem vid bränning i "best".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 21:33
Ursprungligen av MichMan:

Har satt in en DVR 109 i en eMac 1.25, och då funderar jag om denna firmware passar?
Har haft vissa problem vid bränning i "best".

Nej, se vilka datorer som stöds. Vill minnas att Apple avgör vilka datorer de ska skicka ut uppdateringen till genom att "kolla upp" vilken dator, inte drive du har. Dvs, att de inte uppdaterar en dator med en ny DVD-drive.

Däremot tror jag det finns det uppdateringar till din 109:a, sök här på 99mac så ska du nog hitta flera trådar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 21:40

Titta här tex:
http://flashman.rpc1.org/Firmware/PIONEER/DVR-109/MAC/
Men ett varningens ord. Du kan sabba din DVD-drive rejält om du gör fel eller har otur. Tänk på det innan du börjar.

hmm Apple SuperDriver 2.0 hittar jag inte på updateringen.. mysko..
Kör med en Mac Mini G4

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-05-31 21:53

Löser uppdateringen problemet med att Adobe Creative Suite inte går att installera på intel-macar?

Tack så j-a mycket Apple för att ni släpper firmware uppdateringen nu.... I över ett år kunde jag inte bränna snabbare än 2x el 4x oavsett skiva på min 8x brännare i PowerBooken och NU fixar ni det. Efter att först sagt att det inte var nåt fel och att jag bara köpt dåliga skivor.

AcidFlash: Har du en SuperDrive i den då?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-01 22:06

Min superdrive bränner fortfarande bara i 2x. Har testat på samsung pleomax, hyundai och ett okänt märke. Det okända märket gav mig alternativet 1x och 2x, de andra var fastlåsta på 2. Skivorna med märke är 8x, den sista vet jag inte.

PB12" 1.5 Ghz.

vad i helsike.... kan dom inte ta o fixa till det med Uj-846 oxå (PB17" 1.67). Vissa skivor funkar hur bra som helst. Har använt DVD-R och DVD+R av samma märke och hastigheten på - skivorna är 2x och + är 8x. Inte för att det gör mig så mycket men i alla fall.

1
Bevaka tråden