Skicka tillbaka?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-31 12:36

Jag har nu bestämt mig för att avbeställa min MacBook, men eftersom den inte går att avbeställa via webben nu undrar jag hur det blir om jag skickar tillbaka den efter leverans? Behöver jag betala någonging? Givetvis kommer jag inte att öppna förpackningen. 14 dagars ångerrätt gäller väl?

Apple är förresten väldigt snabba, gjorde beställningen 18e maj och den har inte skickats ännu. Beställde mellanmodellen i standardutförande.

Ring och avbeställ! Ska gå. Bara onödigt jobb för dig att hålla på att skicka tillbaks.

• Medlem
  • International user
  • 2006-05-31 13:45
Ursprungligen av Leftrustle:

Ring och avbeställ! Ska gå. Bara onödigt jobb för dig att hålla på att skicka tillbaks.

Det var visst så enkelt, nu är den avbeställd.

Ursprungligen av SeBBBe:

Om du ska skicka tillbaka den får du betala frakten (=dyr). Sedan vet jag inte hur det är om du har lagt i extra minne, osv, man får nog inte lämna tillbaka en anpassad dator. Returrätt gäller såvitt jag vet bara för beställningar av hårdvara i standardutförande.

Ursprungligen av annan:

Beställde mellanmodellen i standardutförande.

Inte för att det längre spelar någon roll.

• Oregistrerad
  • 2006-05-31 12:51

Om du ska skicka tillbaka den får du betala frakten (=dyr). Sedan vet jag inte hur det är om du har lagt i extra minne, osv, man får nog inte lämna tillbaka en anpassad dator. Returrätt gäller såvitt jag vet bara för beställningar av hårdvara i standardutförande.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-05-31 16:46

Skall inte spela någon roll om datorn är i sitt "standardutförande" eller om du har "anpassat" den efter egna önskningar. 14 dagars returrätt gäller vilket som.

1
Bevaka tråden