Garanti m.m (dock inte Apple)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-30 23:07

Vet inte om denna forumsdel är rätt men den kändes mest passande.

Vilket fall som helst, köpte en Philips 32" TV för ca 2,5 år sen från netonnet. Efter en vecka gick den paj och jag lämna in den på reparation.

Nu har den gått paj igen 2,5 år efter jag köpt den. På kvittot står det att garantin bara gäller 2 år.

Vad har jag för rättigheter nu? Vad kan jag göra?

Peter

Även den vanliga reklamationsrätten har utgått så det ser tyvärr lite mörkt ut. Mitt tips blir att du förutom att lyssna på svar här vänder dig till en konsumentvägledare och ber om råd.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-30 23:48

Jag skulle väl vilja säga att du inte har några rättigheter alls faktiskt

Men lika bra att ta kontakt med en konsumentvägledare som Björn Leander sa

Tag ett kostnadsförslag på reparation av en Philips verkstad det kanske inte är någon dyr del.

Kontakta ditt försäkringsbolag och fråga dem om de kan hjälpa dig. Det värsta som kan hända är bara att de säger nej.

1
Bevaka tråden