Uppgradera till bootcamp?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag installerade windows på min Mini på "den gamla goda tiden" innan BootCampt släpptes, dvs med hjälp av det första "hack" som dök upp med buller och bång.

Det fungerar fint (även om det är lite pill med drivrutiner etc för att få allt att fungera), men jag har iaf min windows-installtion som fungerar hjälpligt.

Frågan är nu.. Bör jag göra om detta och installera via BootCamp istället? Vad får jag för fördelar av det? Lägger bootcamp t ex in alla drivrutiner som behövs? Och uppdateras övriga systemfiler så att jag t ex slipper slå av/på datorn när jag loggar ut eller startar om i windows (i dagsläget hänger sig burken då)? Sedan undrar jag även lite hur bootningen ser ut för bootcamp, hur väljer man partition? Den nuvarande är inte så jättebra, man vill ju gärna att den ska t ex autoboota den senast valda om man inte gjort sitt val inom X sekunder..

Många frågor, men någon som vet mer om detta får gärna hjälpa mig att räta ut lite frågetecken All info uppskattas.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-30 14:56

Enda boot-camp i sig är är ju en skiva med drivrutiner och ett partitioneringsprogram.

Det du kan göra är att uppdatera till mac minis 1.0.1 firmware (den som behövs för boot camp) och sen installera BootCamp, välja "Visa paketets innehåll" och där leta upp .dmg filen som innehåller alla drivrutiner. Sen bara bränna den till en CD-skiva

Din nuvarande installation bör du inte behöva röra alls förutom att installera denna CD-skiva i.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-30 15:13

Denna sidan har en bild, tyvärr inte den bästa på boot camp boot meyn. http://www.winsupersite.com/reviews/apple_boot_camp.asp . Man kan inte automount det senast valda men kan sätta en default boot partion genom medföljande verktyg som finns både i Mac OS och XP.

1
Bevaka tråden