Problem med Macoteket order

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag skrev följande lilla lista till Macoteket nyss:

-------------------
1. Det stod 3-4 dagar på hemsidan som leverans på de båda saker jag beställde (minne och extern hårddisk) men leveransen tog närmare 3 veckor.

2. Minnet som kom till mig var av fel sort. (detta trots att jag fått reda på att ni vetat om att minnena var felmärkta, ändå verkar ni inte kollat det. Jag fick reda på det via andra som beställt och som påpekat att de verkade vara felmärkt)

3. Ni sänder inte ut en faktura med någon av leveranserna, ändå får jag ett brev från Intrum Justitia om att jag inte betalt. Hur skall jag göra det när jag inte fått något inbetalingskort?

4. Jag påförs en extra avgift på 50 spänn för att jag inte betalt fakturan som jag inte fått (????)

-------------

Ja allt som kunde bli fel gick fel...men jag har betalt och skall försöka glömma Macoteket.

Jag ville bara varna för dem, rätt oseriösa och lite tramsiga när man ringer...

Humm lite snälla ändå...

Det blev lite bättre stämning här nu, för ett ebrev damp ner där Macoteket erbjuder sig att betala tillbaka 500 + moms pågrund av allt strul!

Det var ju iallafall en trevlig gest!

Nu steg de i mina ögon, att det blir fel är ok och när företag tar sitt ansavar mot kund så är det ju bra.

Ja det var ju bra att de tog tag i det. Fel får man acceptera men då ska de också göra sitt bästa för att fixa till det. Jag tror de flesta Mac-butikerna har fått sig en känga här i forumet någon gång. Tyvärr skrivs det ju inte från alla som varit nöjda med sina köp. Men det är ju bra om vi från forumet kan sätta press på leverantörerna. Mac-sverige är ganska litet och ett bra rykte kan snabbt gå i stöpet.

måste säga att mina ergarenheter av macoteket endast är positiva

Macoteket har skärpt sig betydligt på senare år.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 20:56

För stockholmare rekommenderar jag ett besök hos Humac i Västermalmsgallerian - min anekdotiska uppfattning är att de är betydligt ödmjukare i sin inställning till privatkunder.

/Kalle

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-06-01 19:37
Ursprungligen av kalleh:

För stockholmare rekommenderar jag ett besök hos Humac i Västermalmsgallerian - min anekdotiska uppfattning är att de är betydligt ödmjukare i sin inställning till privatkunder.

/Kalle

Har märkt samma sak. Förstår inte varför personalen på macoteket är så nonchalanta.

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-06-01 21:05
Ursprungligen av kalleh:

För stockholmare rekommenderar jag ett besök hos Humac i Västermalmsgallerian - min anekdotiska uppfattning är att de är betydligt ödmjukare i sin inställning till privatkunder.

/Kalle

skall jag handla väljer jag alltid HUMAC

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-31 21:50

jag skulle inte gå till macoteket frivilligt,
kanske känns taskigt att döma ut dem på de få erfarenheter man har, men det är ändå ett par stycken

Har bara positiva erfarenheter av Macoteker jag med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-01 19:27

Jag har inte haft så värst mycket att skaffa med Macoteket, men de gånger jag handlat där, har jag fått såväl ett gott bemötande, som bra produkter!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-01 21:02

Fin gest av Macoteket. Tummen upp.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2006-07-06 15:37

Jag skulle också vilja varna för macoteket. Jag beställde ett minne av dem till min Powerbook
G4 den 19 juni.
Efter knappt 2 veckor tröttnade jag på att vänta och skickade därför ett mail till dem och sa att jag ville avboka ordern. Får då som svar att det inte går för att ordern redan är skickad. Bra tänkte jag och förvänta mig att ha det i början på nästa vecka.
Idag är det onsdag och inget har dykt upp så jag ringde dom och hörde var det blev av. Då säger killen jag prata med att dom inte har några på lager och att min order inte var skickad!
Killen jag maila ljög alltså mig rakt upp i ansiktet!
Bedrövligt!

  • Oregistrerad
  • 2006-07-06 17:15

Finns andra att handla av som är både billigare och har bättre lev.service.
Macoteket idag verkar bara vara en massa klåpare.
Typ varannan beställning jag gjort har varit fel.

B.D

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-11 12:48

Kanske lite offtopic:

Jag skulle aldrig köpa minne av NÅGON Macåterförsäljare. De är ju svindyra allihop.

Jag har bara positiva erfarenheter av att handla från Macoteket. Så det så!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-11 13:51

Min erfarenhet av Macotektets affär på Biblioteksgatan är att det står ett gäng ignoranta idioter bakom disken.. Kommer speciellt ihåg ett mongo som på alla frågor man ställde som inte hade att göra med videoredigering bara svarade : Ingen aning... Det fanns 1 enda som var bra, och han var väldigt bra, resten kollin som verkade stå och undra vart deras respektive kariärrer tagit vägen ....

Man vill inte höra sånt från butikspersonal, speciellt inte personal i en affär som riktar sig till en rätt specialiserad målgrupp...

Personalen på Matton (som tidigare låg lite längre upp på samma gata) ligger inte långt efter…

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-11 15:26

Macoteket har väl ingen butik på Biblioteksgatan? Den i Stockholm ligger ju på Birger Jarlsgatan. Är du säker på att du varit på rätt ställe?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-11 15:32

...därmed ligger väl inte Matton där heller? Inte konstigt personalen var mäkta förvånade alltså...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-11 15:36

Ja menade Birger Jarlsgatan

Så förvirrad är jag inte hehhehehehe.......

Ni vet ju vart ja menar kom igen

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-11 15:38

Jag har alltid blivit bra bemött av personalen på Macoteket på Birger Jarlsgatan.

Macoteket på Birger Jarlsgatan, dont get me started.... Detta är de senaste 12 månadernas erfarenheter.

1. Köpte "nytt" spel, skivan var så skrapad att den inte gick att spela upp, manualen sönderiven.

2. Köpte "ny" hårddisk. Den var full av gamla filer, främst demoversioner av Appleprogram

3. Köpte grafikkort som dog rätt snabbt. Tog två månader att få det utbytt. Inget lånekort erbjöds.

4. Köpte fodral till iPod. Detta är det enda köp där som varit lyckat.

5. Köpte minne till PB. Försäljaren tog fram det ur en låda och gick runt med det i handen utan :eek: en antistatisk påse eller nått. Vägrade köpa detta och med tanke på deras ovana att kränga begagnade saker krävde jag ett minne som var i en försluten påse.

Detta skulle man väl stått ut med, om de bara hade hyfs nog att vara hövliga mot sina kunder, åtminstone när man själv anstränger sig för att vara trevlig. Jag tror de har personalproblem. Sparka alla i butiken och nyanställ så kanske det löser sig.

Min senaste PB och iMac har jag istället köpt på Inlife. De reparerade min mac mini samma dag som jag lämnade in den och hjälpte till när Powermacen jag köpt från Applestore strulade. De vet dessutom vad de talar om. HUMAC köpte jag min nya IPod från och dem har jag också bara positiva erfarenheter av.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-11 15:45

dom kanske har blivit bättre, ja var där häromdagen och han som stod bakom kassan var ok.... lite loj bara

svårt att sätta ord på vad ja menar, generellt så har jag ganska dåliga vibbar från den affären jag har ändå köpt grejer där då och då dom senaste tre åren..

men som sagt, det var en kille där, han verkade mer vara chef, han var suverän!!!

så en hel del ris men lite ros oxå

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-11 15:56

De gånger jag har handlat av Macoteket har det funkat fint. Undantaget var en gång när de skickade fel grafikkort, men det ordnade sig. Det låter hemskt tråkigt att de skulle ha korkade slöfockar som jobbar i sin butik. Ska inte Macoteket föreställa nån sorts auktoritet när jag handlar macprylar? Fult.

Nu har vi ju dock fått en Apple-boutique i Umeå också (höstas el. n. d. n. v.). Nästa gång jag har för mycket pengar ska det bli intressant att knalla in och testa hur sörvissmajnded de är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-11 15:56

någon borde skicka den här tråden till macotekets personalchef... så kanske det blir någon ändring....

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-11 15:58

Gör det du då!

E-post till VD:
markus (at) macoteket.se

Senast redigerat 2006-07-11 16:12
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-11 15:59

djablo: bra idé, tror jag. Gör't!

crownswe: Shit, det låter fan hemskt. Jag lovar att aldrig handla där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-11 16:09

japp redan gjort... enda vägen till förbättring är att ranska sig själv...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-11 16:11

Autosvar:

Jag är på semester och är tillbaka 2006-08-01.

Kontakta Ian Carpelan vid brådskande ärenden.

Med vänlig hälsning,
Markus

Edit: Tog bort mejladressen ur inlägget, med tanke på att det finns gott om robotar som samlar på dylika för spam-syften. /ohennig - seniormoderator

Senast redigerat 2006-07-12 07:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-11 16:12

så nu har den gode Ian oxå fått en länk att grubbla över heheheh....

Bevaka tråden