Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.MAC account värt pengarna?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett vanligt internet abbonnemang men har nu skaffat en mac sa jag funderar pa .mac
Aer det ett alternativ eller blir man begransad?
De flesta som besoker min web sida har PC. Ar .mac features mest for dom med mac?

Tacksam for input.

Christer i Texas
www.hiortintexas.com

Senast redigerat 2006-05-29 21:14

Hej och välkommen hit.

Det mest en smaksak om det är värt eller inte. Jag anser inte det. För det första är det väldigt dyrt med tanke på att man får ganska lite. Jag skulle hellre anlita ett vanligt webbhotell för en tredjedel av kostnaden.

Dessutom är .Mac-servrarna ganska sega av sig så det är inget jag rekommenderar. Kolla in t ex ProInet om du söker ett webbhotell eller Mac.se om du vill ha en liknande .Mac-tjänst som är lite billigare. Den senare drivs förresten av samma personer som driver 99mac vilket gör att om du är kund hos Mac.se får du ett Pro-konto här på 99mac som ger lite fler funktioner och tillgång till Lounge-forumet.

Läs mer om Mac.se och 99mac Pro

Om du däremot vill ha ett kont hos .Mac så kommer den webbplats du publiceras att kunna nås oavsett om man kör Mac eller något annat. Det är ett vanligt webbutrymme man får tillgång till och som du gör vad du vill med.

Senast redigerat 2006-05-29 22:08
  • Medlem
  • Täby
  • 2006-05-29 19:43

finns det någon annan som erbjuder synkning av mail ical osv?

Sommer om du läser Björns inlägg igen så räknar han upp några alternativ, bl.a. mac.se som erbjuder det du söker.

1
Bevaka tråden