Apple Store. Kan det bli värre?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2006-05-26 18:36

Efter lång väntan så släppte Apple MBP 17", glad i hågen lägger jag en order på applestore, äntligen ny burk, min PB G4 800 Mhz är helt slut, den har verkligen varit funkis och har varit helt felfri.

När burken kommer, försenad samt prissänkt med ca 800 spänn (som jag inte blivit erbjuden att få kompensation för, trots allt har de ju inte börjat leverera burken innan de sänkte priset) så har macen ett tyskt tangentbord. Kan ni förstå hur det är att riva av plasten och fälla upp locket och inser att den här datorn skulle till någon German? Ringer Apple och undrar vad som har hänt. De kan inte förklara detta utan föreslår att de skickar ut en ny och jag skickar in den tyska.

Sagt och gjort. En vecka senare, river av plasten... mmm svenskt tangentbord, QWERTY till min ära! Kör igång, jackar i min FW disk för att börja göra den till min. Då visar det sig att FW porten är död, stendöd. Prövar med allt, kollar med supporten. Den är död..

- Ringer till AppleStore och förklarar läget, de hämtar den trasiga och säger att de ska skicka en ny, de vill att jag ska kontakta dem för någon form av gottgörelse när jag fått min nya dator. Detta känns ju lite bra, fel kan ju alla göra. Dessutom vad ska man säga? Jag vill ju ha en mac och inte en dator, så jag kan ju inte köpa en PC.... Nu på morgonen så fick jag beställningsbekräfteslse på den ny macen.

Mht till tidigare fadäser på Apple Store så ringer jag och kollar med Apple Store att beställningen är rätt. Tro det eller ej, då visar det sig att de har skeppat en ny "tyskmac" till mig och att de förmodligen inte kan stoppa leveransen... Mao nu sitter jag förmodligen och väntar på en till tyskdator, dvs den 3 datorn som förmodligen är fel, Om denna tredje maskin åxo är fel, hur stor är sannolikheten att den fjärde är rätt? Sitter dessutom nu med en svindyr hyrdator på grund av detta, en dator som Apple inte vill lämna ersättning för. Kundvård?

FÖR I HELVETE APPLE, JAG HAR INTE TID OCH RÅD MED SÅNT HÄR STRUL. HUR SVÅRT KAN DET VARA NÄR MAN HAR DE RESURSER NI HAR PÅ ATT LEVERERA RÄTT PRYL TILL RÄTT PERSON?

/Daniel
www.furnish.se

• Medlem
  • Västerås
  • 2006-05-26 18:53

Det är helt jävla sanslöst nu..... de har stoppat tyskdatorn och skickat en ny tyskdator. Va fan.... vad gör man? 4:e felaktiga ordern....
/Daniel

Ringer Customer Relations och kräver en iPod som ersättning för strulet.
Eller ber dem ta tillbaka alla och så går du till en lokal nasare istället.

• Oregistrerad
  • 2006-05-26 21:12
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Eller ber dem ta tillbaka alla och så går du till en lokal nasare istället.

exakt! smartare att gynna lokala säljarn...

Helt galet - lider med dig!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-27 14:51

Låter verkligen sjukt. Du borde få en bra kompensation.

Lider med dig...

exakt - häv köp och gå till lokal återförsäljare med MBP i lager.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-29 15:07

§10+

*_:ÄÖ,kmqw

• Medlem
  • 2006-05-29 22:20

Tråkigt att du haft så mycket problem!
Apple Store har i alla fall alltid uppfört sig exemplariskt mot mig, snabba levaranser och bra support.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-07-04 19:44

Min första lev. gick smidigt... om än 1,5 månader för sent... men det är OK då jag beställde MBP så tidigt.. nu andra MBPn blev inte så lyckat... 25 dagar för att få en burk som är specad till 3 dagar på nätet... när den sedan dessutom kommer hem har dom skickat fel skärm på skiten... men men vad gör man... nästa gång blir det lokal handlare så man får allt rätt på en gång! samma priser ändå juh... onödigt att köpa på nätet då måste jag envist påstå!

Inte för att verka aggresiv, men de behöver en stor utskällning faktist...

Är jag förvånad? Nej

Inte jag heller faktiskt.
Min G5a hade skärmfel, skickade in den och fick en ny intelmac, som skulle ha prio. 1, det tog mig ändå ca. 2,5 månader att gå datorn, så förvånad? Nej, inte direkt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-27 02:12

Jag kan inte säga om det kan bli värre.. men jag kan dra min story en snabbis

Beställde min mbp 15" i mitten på april. Fick den levererad lagom till slutet.. Allting gott än så länge.

Efter 2 dagar så slutar superdriven spotta ut skivor, efter ett besök hos macfixarna så beställde de en ny superdrive och bytte allt. Ok sånt händer.

några dagar efteråt märker jag att mitt wlan strular. Efter att ha felsökt själv och installerat om osx så sa killen på supporten att jag skulle lämna in datorn för moderkortsbyte.

Sagt och gjort. En vecka efteråt får jag tillbaks min dator med nytt mammakort men med ett nytt problem. Datorn låter som en helikopter redan från start. Lämnade in datorn till macfixaren som sedan lämnade datorn vidare till en annan firma för de hade fullt upp och jag hade bråttom med att få den tillbaks, den andra serviceverkstaden tycker att datorn låter normalt(jag var rädd att datorn skulle lyfta när den drog igång fläktarna). Efter mycket gnäll så erbjöd sig apple att skicka mig en ny dator, de krävde dock att jag skulle skicka in min dator innan de skepade iväg den nya och det var inget som jag gick med på så vi kom överens att de fick mitt kreditkortsnummer som säkerhet ifall jag inte skickade tillbaks datorn. Sagt och gjort . Datorn kom till mig efter en vecka med TNT. Glad som jag var öppnar jag allting och tänker att äntligen kan jag sätta mig ner och jobba i lugn och ro i hemmet och på stan och slipper ha allt i min stationära. Jag startar upp datorn och så börjar skärmen krångla på direkten genom att få upp en massa gröna och röda sträck på skärmen. Jag slänger mig på telefonen och ringer apple på direkten. Mitt i samtalet med apple så börjar datorn funka igen. Jag och killen kommer överens att en gång ingen gång och han säger att händer detta igen så ring tillbaks till oss så skickar vi iväg en ny dator på direkten, han lovade att skriva ner något om detta i deras system. Den funkade klockrent tills 13 juli då samma fel dök upp och nu vägrar den att försvinna.

Jag ringer apple och är rätt lugn då jag vet att killen hade skrivit några rader om vad som hänt med ersättnings datorn men tror ni killen hade antecknat något? Nej!!!! Killen på apple supporten säger att han inte hittar någon sån deal i sitt system och att jag ska få en fraktsedel hem för att skicka den till min serviceverkstad som ska kolla ifall de ska klassa den som en doa eller inte. Jag vägrade vara ifrån datorn så länge och erbjöd mig att åka in med datorn till lanmaster ifall apple kontaktade de och sa att det var ok men icke Efter att ha sparkats runt bland CR support 1 och 2 så fick jag hjälp av en tjej på CR som ordnade att jag kunde åka in med datorn och att de skulle kolla på datorn på direkten. På så sätt så skulle jag få en ny dator beställd till mig samma dag. Sagt och gjort så åker jag till lanmaster, får datorn checkad och snackar med CR igen som beställer en ny dator som skall skickas på direkten.

Jag ger tjejen mitt kreditkortsnummer igen så de skickar mig en ny dator innan jag skickar iväg denna så vi sparar lite tid. Jag väntar tills den 17e Juli innan jag ringer de igen för att fråga hur det har gått och svaret jag fick var att datorn inte byggts ännu pga av det tar extra tid då jag har en snabbare hårddisk beställd. Ok tänker jag. Ringer de sen varje dag under förra veckan för att kolla vad som har hänt med min dator och alla säger tyvärr den är inte klar ännu men den ska skickas så fort grabbarna hinner ikapp. Ringde de i måndags den 24 och får svaret att ordern fastnat någonstans och att den inte har börjat byggas och killen ser till att beställningen går igenom. Varför kunde inte de se det innan?

Nu har jag varit utan bärbar i snart 2 av 3 månader vilket är katastrofalt då jag håller på och startar en egen verksamhet.

Jag vet ej vad jag ska göra, jag är glad att jag får min nya dator men man kan inte bli behandlad såhär.

De kommer ringa mig imorgon ifrån supporten igen och då ska jag fråga de varför jag ska köpa en produkt ifrån apple store igen

Fy fan alltså!!

Gamla hederliga Apple Store är igång igen, var de någon som sa något om Apples kvalité??
Skandal på hög nivå, Apple store får ge sig ang hur de behandlar sina kunder, det är ju ett skämt av värsta laget.

• Medlem
  • Lund
  • 2006-07-27 12:35

tycker det är synd att dessa problem stannar på gräsrot nivå, det borde komma fram på TV eller tidningar och ge Apple dålig publicitet. Tyvärr så kan Apple "muta" oss och vi glömmer bort vad som skett. Vi kan ju inte oftas vända oss till någon annan. tex köper man en dator från Acer så kan man ju köpa en från HP om Acer skulle strula men det kan ju inte vi göra.

Jag hade nått liknade problem. men mitt problem gälde inte dator. Utan här handlade om själva stickkontakten som sitter på strömadaptern till min ibook. Denna hade gått sönder. Och när jag pratade med dem så viste de vad jag pratade om men ändå så skickar de strömadapter 2 gånger och en elkabel som inte ens tillhör någon ibook. och vid varje samtal hade jag förklarat tydligt om vilken detalj det gälde tex att man kan byta ut den stickontakten för andra länder etc. Men nää de envisas men att skicka fel del. Det kostar ju Apple 700-1500:- till UPS varje gång och den där strömadaptern är ju bara värd några kroner. suck.

1
Bevaka tråden