Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Börsen!!!

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-22 19:38

Tjenare!

Detta kanske inte har någonting med Apple att göra men måste ändå skriva att börsen är katastrof minus 5.3% idag det värsta raset sedan 11 sep 2001....
Helt otroligt, själv har man tappat drygt 25% bara idag....

Någon annan som är deppat över detta, som är drabbad?

Jäkla skit....

vad säger förståsigpåarna??? Förstår dom sig på det här?

  • Medlem
  • 2006-05-22 19:53

Jag sålde alla mina fonder i torsdags. Fy f-n vad sura pengar jag egentligen inte hade som jag förlorade vid försäljningen.

Sett till vad jag en gång satte in så gick jag iofs med vinst...

Jag har också tappat många sköna tusenlappar sedan högstanoteringen. Köpte till idag, dock. Hur det blir framöver är det ingen som vet, men med tanke på de låga räntorna (ännu lägre idag) är min bedömning att pengarna snart strömmar tillbaka till aktierna. Folk lär inte ligga fett med pengar på banken så länge. Snart är de tillbaka och då kan det vara många som senare tänker att de borde ha köpt. Men man vet ju aldrig förrän efteråt.

När det gäller aktier har man aldrig förlorat pengar förrän man säljer. Allt vänder tids nog, det gäller bara att vänta.

Nergången nu är mest nervös och har inte mycket med att företagen skulle gå dåligt att göra. Många av de med förra raset i minne har sålt av aktier de senaste dagarna. Det kan vara skakigt ett tag till, men sedan börjar klättringen lite smått igen.

Krängde det sista stora innehavet precis innan allt började (torsdag förförra veckan), det är jag riktigt glad för.
Trist för er som är kvar på marknaden.

Ursprungligen av Kristofer:

Krängde det sista stora innehavet precis innan allt började (torsdag förförra veckan), det är jag riktigt glad för.
Trist för er som är kvar på marknaden.

Jaha, så det var ditt fel, 65 miljoner åt skogen....

Skoja bara, börsen är för suckers...

Ursprungligen av GaB:

Helt otroligt, själv har man tappat drygt 25% bara idag....

Inte mycket till tröst, men det enda du kan göra är att ta det som en lärdom om riskspridning. Tappar man 25% när index går ner 5,3 % bör man se över hur man spridit sina placeringar.

Mina aktier brukar rasa lite mindre än index så jag är nöjd.

Annars så sålde jag det mesta förra året och sörjer för vinstskatten som jag precis betalade

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-05-23 05:32

Uppgångs cykeln är till ända, nu går det nerför ett bra tag...

Ursprungligen av Ovsing:

Uppgångs cykeln är till ända, nu går det nerför ett bra tag...

Det som talar emot den tekniska treårscyklern är att fundamenta är rekordbra.

"Men skjuter sig för pannan när börsen den går ner.
ja det gör bara den som är rik."

Lars Demian

Min Börs är av läder

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-23 12:33

jag har bara apple aktier så.. lite varierande kurs men känns som ett bra företag.

Hausse!
+3,3%

Börsen är extremt volatil just nu..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-05-23 12:59

energi +13%

hej va det går... jag förstår ingenting

Nasdaq tokrasar..

-2,2 %

Stockholm ner 3,3 %.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-08 13:58

Vad ska man göra... Jag behöver vinst på pengarna snart. Flyttar till london och kommer behöva alla extra-pengar jag kan fåtag på.

Men detta ser jävligt illa ut. Dock ganska soft att jag kan passa på att kvitta alla vinster nu med det som skitit sig under våren.

Hoppsan, -4,5 %!

Nasdaq -1,8. Det lär fortsätta..

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-06-08 22:13
Citat:

Nasdaq -1,8. Det lär fortsätta..

Men Apple verkar gå mot strömmen upp 3,95% http://finance.yahoo.com/q/bc?s=AAPL&t=1d&l=on&z=m&q=l&c=

1
Bevaka tråden