Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel iMac låter mer efter firmware uppdatering

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-05-22 05:12

Det verkar helt enkelt som om fläktarna går mer. Tidigare var den tytstare. Någon med tips (som inte involverar det där med vram o dyl, mitt intryck är att det fockar upp saker och ting mer än hjälper...)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-05-22 17:29

Helt rätt. Tycker inte min iMac låter mer, men den känns varmare och ostabilare än innan. Tänker mest på att nu så har min volymkontroll som jag har i menyraden hängt sig och så om jag öppnar upp ett nytt Finder-fönster så "startar den om sig" eller vad man ska säga. Jag kanske är inne i mappen Filmer men så plötsligt kommer Nätverk och ett nytt Finder-fönster markerad mitt namn eller nåt. Helskumt.

Dayweed;

Jag har också liknande problem, men efter att jag tagit bort preferences-filen för Finder så fixade det till sig.. Nu har jag dock andra problem med QT efter uppdatering..

AM

  • Oregistrerad
  • 2006-05-24 10:40

Jag måste köra Safari genom Rosetta efter uppdateringen eftersom alla plug-ins har kajkat ur.

  • Medlem
  • Kristinestad Finland
  • 2006-05-25 13:47

Jag hade inga som helst problem med uppstarten av intel iMac 20", men efter uppdateringen har det uppstått problem. Detta med fläkten är också ngt som har ökat. Det är väl bara att vänta på nästa uppdatering som rättar till uppdateringens strul...?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-05-30 13:45

bobby555: Okej, då ska jag prova det. Nu så verkar jag inte ha något problem ändå så jag låter det vara.. Fast jag säger som myholm, att fläkten har ökat en aning, men då efter uppstarts-uppdateringen. :/ Eller så är det jag som inbillar mig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-03 23:30

Vilken uppdatering exakt är det ni pratar om?
Har precis köpt min och är henöjd, så då vore det bra att veta vilken uppdatering man ska skita i så länge.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-07 00:25

Tror det var smc-uppdateringen. Inte 100%. Otroligt trist. Fläktarna är inte mycket ljudligare, men tillräckligt för den där lilla skillnaden - som man om man är ljudkänslig är beredd att betala flera tusen för. Det där plastgrå datordammiga 1900-talsljudet är bara för trist. Begriper inte att fläktljud inte ligger högre på apples prioritetslista. De offrar det direkt så fort man vinner någon liten jonkig fördel, typ windows kompatibilitet eller att någon list ska se lite snyggare ut.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-09 16:06

Ngn som kan bekräfta ovanstående?

1
Bevaka tråden