Nu är jag trött på att min iBook går sönder

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har min iBook gått sönder för fjärde gången sen jag köpte den i augusti. Lite kort historik:

1. CD-läsaren funkar bra första dan jag får datorn men när jag testar den efter en månad vill den inte läsa skivor och jag måste starta om datorn för att den ska spotta ut skivan. Macsupport byter CD-läsare och (två) moderkort innan jag får tillbaka den efter tre veckor.

2. Det nya moderkortet orsakar kernel panic så jag skickar in den igen.

3. Efter någon månad slukar datorn en cd-skiva och jag kan inte få ut den på något sätt. Macsupport är dock duktiga och lagar den på tre dagar!

Nu har datorn åter igen slukat en cd-skiva och vägrar spotta ut den. När jag startar datorn spinner den upp och försöker läsa skivan i någon miniut innan den bootar och Mac OS X verkar inte se att det ens finns en cd-läsare i datorn.

Den här gången vill jag prata direkt med Apple för att höra vad de hade tänkt att göra åt saken. Byta cd-läsare var tredje månad låter ju inte som en hållbar lösning. Men vart ska jag vända mig för att få kontakt med Apple? Deras supportsida verkar inte så inbjudande och hänvisar bara till AASPs.

Om du vill tala med Apple förelår jag att du ringer till dem.

• Medlem
  • 2006-05-22 17:23

iBook datorerna håller en generellt låg kvalitet. Ta en titt på mina inlägg från våren - sommaren 2004 så känner du igen dig...tyvärr.

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

iBook datorerna håller en generellt låg kvalitet. Ta en titt på mina inlägg från våren - sommaren 2004 så känner du igen dig...tyvärr.

/Fredrik

Jag skulle vilja påstå att i princip alla bärbara datorer håller relativt låg kvalitet oavsett tillverkare. Apple är ingen undantag. Nu hade visserligen vit iBook G3 ett erkännt problem som åtgärdats flera gånger med förlängd garanti men liknande problem finns på andra datorer. Dells Inspiron-serie hade som exempel grova problem med felande inverters för ett par år sedan.

Ursprungligen av Nifo:

/Fredrik

Jag köpte min i september 04 och är så in i hel---s nöjd med den. Aldrig haft några problem, allt bara funkar. Och då har jag ändå varit och grävt i maskinen med mer minne och airport-kort. Det ända som jag kan klaga på är att när jag stänger locket på iBooken så är den s a s förskjuten lite grann åt ena hållet, men i uppfällt läge är skärmen rak. Så det ser jag egentligen inte som något problem. Übernöjd skulle man kunna säga.

• Oregistrerad
  • 2006-05-23 18:05

Du har rätt att häva köpet efter 3 fel.

B.D

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-23 20:48
Ursprungligen av bodahl:

Du har rätt att häva köpet efter 3 fel.

B.D

Nja...

Efter 3st reperationsförsök för samma fel är det.

Har du t.ex. första gången problem med tangentbordet, andra gången med skärmen och tredje gången med hårddisken så gäller det inte. Utan det ska va samma fel alla gånger.

Så har då iallafall jag uppfattat det (Men när det nu har varit CD'n alla gånger så gäller det såklart här)

1
Bevaka tråden