Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frekvens att rekommendera att använda med sin iTrip?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello 99macare!

Jag har testat min iTrip lite och funderar på vad för frekvens som är bäst att köra på? 99.4 (P3) är ju ingen höjdare i Göteborg direkt - vart finns det minst störning? Någon som har exprimenterat?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-21 17:04

Använd P3:s frekvens.
Prata in en massa könsord och snusk på iPoden och ha den med dig i bilen och slå på den när du hamnar vid rödljus.

Nix. Någon annan som kan hjälpa mig?

Nu har jag inte pysslat så mycket med dito prylar, men åt mitt håll (Borås/Ulricehamn) så finns det nog några luckor rätt långt ner bland frekvenserna, typ 88-95.

Det är ju alltid värt ett försök.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-21 17:09

Ingen humor?;)
Titta på en FM-mottagare efter luckor, där det inte sänds något kan du ju lämpligen använda som frekvens, det är ju dumt att använda en frekevens som redan är upptagen. Har hört att det låter bättre lite högre upp på skalan, men det kanske bra är nys.

Ursprungligen av Konrad:

Ingen humor?;)
Titta på en FM-mottagare efter luckor, där det inte sänds något kan du ju lämpligen använda som frekvens, det är ju dumt att använda en frekevens som redan är upptagen. Har hört att det låter bättre lite högre upp på skalan, men det kanske bra är nys.

Självklart har man humor! Själv har man funderat på att göra något liknande med de trådlösa mikrofonerna som används på Torget i Borås när det är artister som uppträder. (Hade varit grymt kul att höra Jill Johnson snuska sig).

Rent teoretiskt så ska det höras bättre längre upp på skalan. Högre frekvens = högre energiinnehåll i radiovågorna = vågorna försvinner inte lika mycket på vägen.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-21 17:34

Det var Hasselgren som jag svarade till.

I Stockholm funkar 88.1-88.5 hyffsat. Är ju tyvärr rätt fullt numera på frekvensbandet här.

edit: Hittade denna länk, http://www.teracom.se/?page=5197 från teracoms hemsida.

/Thomas

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-05-22 21:46

Jag får inte min iTrip att fungera på de höga frekvenserna och kör konsekvent på de absolut lägsta. Tror den är inställd på 88.5 nu och det fungerar utmärkt, utom när jag kommer för nära Helsingborg/Landskrona där det finns ngn kanal som stör lite, men med betoning på lite

Dom lägre frekvenserna är ju bättre. Sen vet jag inte hur lagligt detta http://www.i-hacked.com/content/view/200/94 är men på egen risk så....

Oh, intressant Tack!

1
Bevaka tråden