Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage: MacBook premiär på Café Opera

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac besökte MacBook premiären på Café Opera i Stockholm - ett event arrangerat i samarbete med bland annat American Express, Motorola och Mercedes. Vi fick en chans att titta närmare på nykomlingen i vitt!

Mitt samlade intryck är att MacBook blir en storsäljare. Det är en naturlig efterföljare till iBook som är mer komplett än någonsin. Detaljer som inbyggd iSight, Frontrow och möjlighet till extern skärm med högre upplösning är pricken-över-i. Utförandet är fräscht, bildskärmen kändes stor och bra och formfaktorn (vikt & mått) är troligen den bästa kompromissen mellan användbarhet och portabilitet.

Kombinerat med goda prestanda och möjligheter att starta Windows för den som behöver det kommer nog studenter över hela landet flockas kring MacBook.

Det var en trevlig kväll av varumärkesbyggande karaktär - inte en riktig Appleträff med branschfolk. Jag gick relativt tidigt men Mats och Björn stannade för att lyssna på Erik Gadd, Petter mfl.

Hela bildreportaget hittar du här:
http://media.99mac.se/bildreportage/macbook_premiar/

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-20 08:31

Bra jobbat!
Fast den där Shakira är väl en annan Shakira va?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-05-20 09:06

Snygga bilder.
Hur var skärmen på MB:n (datorn)? enligt bilderna verkar blänket inte vara så besvärande???

  • Medlem
  • Östersund
  • 2006-05-20 12:34
Ursprungligen av Micke F:

Snygga bilder.
Hur var skärmen på MB:n (datorn)? enligt bilderna verkar blänket inte vara så besvärande???

De skriver följande..

Ursprungligen av bildreportage Björnström & co:

Bildskärmen är "glossy" med extra mycket reflektioner. Vi stördes inte av blänk.

:. buan

Nästa gång jag skall inhandla en mac (förhoppningsvis nästa år) så blir det en MacBook. Det ända jag inte tycker om med den är att grafik-minnet delas med internminnet (om jag inte läst helt fel). Men men... Den är ju så jädrans fin i övrigt!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-05-20 13:45

Benchmarks, brudar och macar. Vilken kväll

Ursprungligen av Sidde:

Benchmarks, brudar och macar. Vilken kväll

Haha, du glömde "öl, prylar och bilar"

Ursprungligen av Björnström:

TEXT

Kände du något på hur varm den blev? Ska tydligen vara ett himla problem på vissa håll

1
Bevaka tråden