Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka RAM-minnen till MacBook?

Tråden skapades och har fått 188 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Västra Götaland
  • 2011-11-16 22:50

Uppgradera minne Macbook mid 2010

Hej!
Tänkte uppgradera med lite mer minne till min Macbook mid 2010. Läste på apple's sida att max minne var 4gb. Eftersom att det inte är mycket dyrare att köpa 8gb (2x4gb) så undrar jag om det går? Någon som prövat? Kör för övrigt Lion på den.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-11-16 23:20

Enl. listan som everymac har slängt ihop så fungerar det fint.

  • Medlem
  • Västra Götaland
  • 2011-11-17 10:43

Tackar reboot81 Då chansar jag på att det funkar.

Inlägg #181 och #182 har flyttats hit från en annan tråd. Det behövs inte en ny tråd varje gång någon ska köpa minne.

/Mod

Hej!

Jag undrar om dessa minnen funkar till min MacBook 3.1 (Late 2007 / Santa Rosa)?:
WEBHALLEN.com - Corsair 4096MB DDR2 SO-DIMM PC2-5300 667MHz (2X2048MB) (CL5) (VS4GSDSKIT667D2)

Anledningen till att jag frågar är att jag testade att sätta i två 1GB minnen från en MacBook 1.1 i den och då fick jag upp en skärm som sade att jag skulle starta om datorn (felmeddelande?), fast de funkade i MacBook 1.1 !?.

Ursprungligen av Whiteface:

Hej!

Jag undrar om dessa minnen funkar till min MacBook 3.1 (Late 2007 / Santa Rosa)?:
WEBHALLEN.com - Corsair 4096MB DDR2 SO-DIMM PC2-5300 667MHz (2X2048MB) (CL5) (VS4GSDSKIT667D2)

Anledningen till att jag frågar är att jag testade att sätta i två 1GB minnen från en MacBook 1.1 i den och då fick jag upp en skärm som sade att jag skulle starta om datorn (felmeddelande?), fast de funkade i MacBook 1.1 !?.

Håll dig undan från ValueSelect/ValueRAM och allt vad budgetvarianterna heter. Lägg någon hundring till och få minnen som är uttalat kompatibla med Mac, för minst bekymmer. Själv köpte jag från Crucial med hjälp av deras minneskonfigurator (både till min Macbook (4GB) och MBP (8GB)). Jag beställde direkt på Crucials hemsida: Crucial.com Memory EU France - Memory for Dell, Mac, Apple, HP, Compaq, SSD Tog ungefär en vecka innan de kom hem till mig från UK.
Dustin säljer Kingston och där har de en konfigurator också.

Finns det någon anledning att tro att dessa minnen:
WEBHALLEN.com - Kingston 8GB DDR3 PC3-10600 1333MHz (KTA-MB1333K2/8G) (2x4GB) (SODIMM) (Apple)
inte kommer att fungera i min Macbook Unibody 13" Core 2 Duo 2.0 GHz?

Jag menar, ingen kommer ju att officiellt säga att 2x4 passar i denna, men vi vet ju att det funkar. Men hur är det med klockfrekvens och dyl på dessa?

Edit: oups, det var inte ens samma pin-antal... Scratch that, then

Det blev följande: Kingston 8GB DDR3 PC3-8500 1066MHz (SODIMM) (2x4GB) (Apple). Funkar finfint.

Senast redigerat 2012-04-28 17:34
  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-04-27 20:13
Ursprungligen av tvamvarg:

Finns det någon anledning …

Ingen aning. Minnen är så jefla krångliga att googla på då handlare ofta beskriver dem olika. Jag brukar därför maila och fråga.

Jag har en massa maskiner att sköta. Min bästa minnesleverantör dags dato: macdata.se utan tvekan. Snabba, trevliga, och grymt prisvärda. Och allt som levererats har hittills funkat utan problem.

Ursprungligen av filuren:

Ingen aning. Minnen är så jefla krångliga att googla på då handlare ofta beskriver dem olika. Jag brukar därför maila och fråga.

Jag har en massa maskiner att sköta. Min bästa minnesleverantör dags dato: macdata.se utan tvekan. Snabba, trevliga, och grymt prisvärda. Och allt som levererats har hittills funkat utan problem.

Jag köpte själv ett par liknande. Inte illa att gå från 2 GB till 8 GB för runt 400 kronor Skillnaden märks. Föga förvånande kanske.

Bevaka tråden