Powerbook eller MacBook (13")

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ale
  • 2006-05-18 20:02

Jag ska snart köpa en ny laptop och funderar i banorna kring PowerBook (1,67 GHz, den med den nya skärmen) och MacBook (2,0 GHz, 1 GB RAM), men kan inte bestämma mig för vilken som passar bäst. Båda kostar ungefär lika mycket och väger dessutom ungefär lika mycket.

Datorn kommer till stort del användas i plugget (jag läser till civilingenjör) så det kommer bli en hel del programmering, rapportskriveri och annat som hör till. Det är därför jag fick iden att titta mot en begagnat PB15". Skrämen är större och har bättre plats för dokumentation och ger helt enkelt mer plats. Det som talat emot den är att det är en PowerPC och jag är tveksam till hur små mjukvaruutvecklare kommer ha det med stödet för PowerPC nu när övergången till x86 går så snabbt. Det och att OS X verkar bra mycket rappare på intelprocessorerna gör att jag hamnar mitt emellan. En MacBook Pro skulle verkligen vara idealet men en ny så ligger en bit utanför en students budget.

Jag känner mig rådvill, är det någon som kan komma med bra förslag så är jag tacksam!

En liten dator är ju praktisk att ta med på föreläsningar. En MacBook skulle jag säga.

• Medlem
  • 2006-05-18 22:03

Den billigaste MacBook Pro 15" kostar 17.635 kronor på AppleStore med Mecenat/Studentkortet. Något för dig?

• Medlem
  • Ale
  • 2006-05-18 23:10

3OPAH, jo det blir nog en sådan för mig. Kom fram till att jag kan sälja min stationära dator då.

Björn, jo men jag använder dator mest utanför föreläsningarna så det är inte så viktigt, dessutom har vi alltid plats för en 15" om det skulle bli så.

1
Bevaka tråden