Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store Manhattan

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

I morgon öppnar Apple sin nya butik på Manhattan. Den kommer att bli Apples största med sina 2000 kvadratmeter, och den ligger under General Motors byggnad på Fifth Avenue. Entrén på gatuplan är en stor glaskub som är designad av Steve Jobs och har kostat 9 miljoner dollar att färdigställa.

Affären kommer att ha öppet dygnet runt, och det kommer att finnas ca 100 datorer och 200 iPods att prova i butiken. 300 anställda kommer att se till att besökarna får den hjälp dom behöver.

Redan nu kan man se en liten film där byggnadsarbetarna täcker av glaskuben.

Se filmen här.

Senast redigerat 2006-05-22 22:42

Snacka om dålig planering, jag var där förra veckan och gick förbi bygget, missade öppningen med en vecka
Lika illa som när jag missade Bob Marleys sista spelning på Gröna Lund -80

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-05-18 22:44

Storhetsvansinne?

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-05-18 22:46

Herregud, de ger bort en macbook varje timme..

Kärlek <3

Detaljerna, ingen affär jag har varit hos har det här "tänket". Never.

Respekt.

Vem hinner dit först? Jag är där i slutet på Juni

JAG!

...men först ska jag sova..

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 03:25

Mycket snyggt. Det är inte utan att man blir lite sugen på att sticka dit och få en t-tröja och en MacBook, men resan dit tillkommer ju.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 03:31

Men jag kan inte låta bli att undra om det verkligen behövs en dygnetruntöppen butik. Vem går och köper en dator klockan fyra på morgonen?
Och den där glaskuben måste vara mycket attraktiv för ligister att vandalisera.

Edit: Stavfle

Senast redigerat 2006-05-19 19:58
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-05-19 13:24
Ursprungligen av Doktor G:

Och den där glaskuben måste vara mycket attraktiv för ligister av vandalisera.

Detta är NY's finare affärsdistrikt - patrullerande poliser och vakter dygnet runt. Vandalism - som förresten är sällsynt och renderar fängelse - förekommer inte. Här i Sthlm är det annorlunda. En sån där glaskub skulle inte klara sig många veckor här i vandalstaden nummer 1.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-19 15:34
Ursprungligen av mjg:

Detta är NY's finare affärsdistrikt - patrullerande poliser och vakter dygnet runt. Vandalism - som förresten är sällsynt och renderar fängelse - förekommer inte. Här i Sthlm är det annorlunda. En sån där glaskub skulle inte klara sig många veckor här i vandalstaden nummer 1.

Början av juni är jag där iaf.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-05-19 20:51
Ursprungligen av Doktor G:

Men jag kan inte låta bli att undra om det verkligen behövs en dygnetruntöppen butik. Vem går och köper en dator klockan fyra på morgonen?

Inte för att jag vet _om_ ngn köper en dator kl 0400, men besökare lär dom nog ha dygnet runt i alla fall. När jag var i NY kunde man inte vid någon tid på dygnet hitta tomma gator, bara klädesplaggen på folket som ändras. City that never sleeps.... som nån sa.

Ursprungligen av Doktor G:

Men jag kan inte låta bli att undra om det verkligen behövs en dygnetruntöppen butik. Vem går och köper en dator klockan fyra på morgonen?

Det kan säkert ske en del impulsköp även nattetid, men det viktiga är inte om du inte förstår vem som kan köpa en Mac nattetid, marknadföringsvärdet av att ha öppet dygnet runt alla årets dagar är det som betyder mest.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 05:37

Jag hinner först. Kliver in där imorgon vid öppning.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-05-19 07:35

Ta lite bilder!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-19 12:42

Jäklar, kommer inte dit förns början av Juli.. Kan ju hoppas att de har nån 4th of july giveawayamacbooktoallfromsweden-drive..

Kanske?

Ursprungligen av Cartman:

Jäklar, kommer inte dit förns början av Juli.. Kan ju hoppas att de har nån 4th of july giveawayamacbooktoallfromsweden-drive..

Kanske?

Lycka till, jag håller tummarna!

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 19:58

Jag vet inte, den var verkligen häftig, men sådär otroligt storslaget ultranytänkande superkreativt tycker jag inte att designen var.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-05-19 23:25

skulle det inte öppnas idag?? är otålig..

  • Oregistrerad
  • 2006-05-20 00:02

Nu har den öppnat!

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-05-20 00:11

var står det?

Ursprungligen av Axel:

var står det?

Öppnade tidigare i dag klockan 16:00.

http://www.apple.com/retail/fifthavenue/week/20060521.html

Finns det några überintressanta rykten om att något nytt kommer presenteras ikväll?

Ursprungligen av daniels:

Finns det några überintressanta rykten om att något nytt kommer presenteras ikväll?

Fanns ett rykte tidigare om att iPod skulle uppdateras igår torsdag, men inget hände. Det kommer inte att lanseras något på ett tag nu, förhoppningsvis nya iPods innan månaden är slut.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-05-20 01:02

Jag sätter 200 spänn på att butiken inte har nattöppet om ett år ungefär

  • Medlem
  • 2006-05-20 04:34

Jag var förbi vid 18-tiden. Kön gick mer än ett varv runt kvarteret. Enligt uppgift var det 15 000 personer som stod och väntade. De som gick ut bar på varsitt litet vitt paket.

Steve

Jag gick ner några minuter när de öppnade och hamnade mitt i ett folkhav av skrikande människor. Det visade sig att jag stod bredvid profeten själv. Bifogar ett par rutor om det nu funkar. De vita paketen var jäkligt coolt paketerade T-shirtar med en stiliserad glaskub tryckt på bröstet.

Coolt, men det kan inte vara lätt att hålla den butiken ren och snygg?!

//Stefan

Jobs intervjuad på plats i butiken.

http://www.youtube.com/watch?v=y6BFhRkUJEI

Bevaka tråden