Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken väska till MacBook?

Tråden skapades och har fått 287 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag använder denna och är supernöjd. http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=402598&product_id=949307

Men jag funderar på att köpa crumplers fotoväska "December Quarter". Finns hos Network Innovation http://www.ni.se/ Tar man dessutom ut all inredning i väskan så blir det en perfekt weekend väska där man både får plats med dator och lite kläder etc.

Jag har beställt en Edge I Light Blue, men om jag hade sett STM small alley skulle jag nog ha övervägt att beställa en sådan istället.

Ursprungligen av gsjoberg:

Jag har beställt en Edge I Light Blue, men om jag hade sett STM small alley skulle jag nog ha övervägt att beställa en sådan istället.

Jag fick min väska igår .. även om kvalité och utförande är grymt så får det verkligen inte plats med något annat än själva macbooken och lite papper ..

Får leta efter någon lite mindre väska att hänga på för att bära med mig mus och AC

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-07 12:25

Jo, STM Small Allery ser verkligen trevlig ut. Nägon som har en och kan berätta om man kan få ner Macbooken med ett second skin på?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-08-15 07:57
Ursprungligen av odelsteken:

Jo, STM Small Allery ser verkligen trevlig ut. Nägon som har en och kan berätta om man kan få ner Macbooken med ett second skin på?

Jo, det går, med lite våld

Jag har den väskan, samt ett be.ez-fodral. Fodralet är ganska mycket större än de där gamla fodralen, och ligger liksom inte tajt mot datorn.
Men trots det så får det plats... om man tar i lite. Den sticker dock upp ca 5cm ur väskan men det gör inte så mycket. Men det gör att väskans inner-'flärp' är för liten, så den når inte till kardborren.

Kan posta ett kort ikväll eller imorgon....

Jag köpte mig tillslut en Crumpler "The Fomal Lounge" på Apple centret i Luleå och hittills så verkar den riktigt lovande. Har inte hunnit använda den ordentligt än men jag kan direkt säga att byggkvaliteten verkar vara riktigt god, den känns väldigt stabil.

Priset på väskan är ganska högt men i utbyte får man en stabil och väl genomtänkt ryggsäck att förvara datorn som dessutom ser relativt snygg ut!

Är det någon som vet om Cumpler the Puppet passar för MacBook? Jag vill gärna ha en kombiväska eller ryggsäck dator/kamera.

Michael

Hej!

Jag har precis beställt detta: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=ADME:B:EOIBSAA:US:11&Item=230018546201

Återstår att se om det är nåt att hänga i julgranen. Billigt var det iallafall. 183 kr inkl. frakt från usa.
Hör av mig när jag fått det.

Ahoy! Nu har jag sökt efter en mindre väska till leda. Känner någon till en liten väska som man antingen skulle kunna hänga på min väska eller, kanske hellre, fästa på axelremmen? Vil få plats med AC, extra sladd till AC samt en trådlös mighty mouse

Alltså ni som beställer väskor för MB tex: 300 kr, hur mykt blir portot på det? kännar man på att beställa sånna billiga varer när portot kan stiga mer en 150kr?

har ingen anning så därför frågar jag,

Om du köper väskan eller fodralet från en internetbutik så brukar det ofta stå vad frakten kommer att kosta. Om inte så är fallet så antar jag att det går att ta reda på vad det hela kommer att kosta på posten.se. Du kan behöva måtten på paketet eventuellt.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-17 18:31

Har äntligen fått min STM Small Alley, och den passar perfekt ^^
Får plats med AC och mus utan problem, och den känns inte klumpig eller så

Beställde även jag en STM small Alley från Radtech för ett par veckor sedan. Lade ordern kl. 21:30 svensk tid på en fredagkväll och på onsdag förmiddag veckan efter fick jag en avi från posten att jag hade ett paket att hämta ut.
Använde koden som stod ovan här i tråden och slutpriset inkl. frakt blev 288,20kr.

Inga problem att att få ned datorn, ett collegeblock samt laddare i väskan. Kommer nog fungera perfekt att ha med sig datorn till universitetet i höst. Är det nått värt att anmärka så är det väl att vadderingen är väldigt begränsad, men det är samma "problem" även med dyrare väskor från tex Crumpler. Det är priset man får ta om man ska ha en smidig väska helt enkelt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-17 22:47

Finns det ingen som har mönster eller dyl. för ett fodral. Annars får jag göra ett själv till mor min, blir iofs en utmaning det med.

Två frågor om Radtech, PsychoSaurus: Det pris du anger i inlägget ovan, är det inklusive eventuella tullavgifter osv? Hur betalade du?

Jag köpte ett sånt här fodral från macforum, det kostade runt 250 kronor:
http://www.caselogic.com/13_student_laptop_shuttle/product_detail/index.cfm?modelid=70111

Den passar precis, är lagom vadderad och har en liten extra ficka för sladdar och dylikt.

Egentligen hade jag viljat ha en sån där foofbag dock. De är snygga. Men den här var billigare och mer praktisk.

Ursprungligen av latjo:

Finns det ingen som har mönster eller dyl. för ett fodral. Annars får jag göra ett själv till mor min, blir iofs en utmaning det med.

Två frågor om Radtech, PsychoSaurus: Det pris du anger i inlägget ovan, är det inklusive eventuella tullavgifter osv? Hur betalade du?

Jag betalade med visa-kortet och jag fick inte betala någon tull eller annan avgift. Jag brukar alltid få tulla på saker, vet inte om det kan berott på leveransformen?

Ursprungligen av PsychoSaurus:

Jag betalade med visa-kortet och jag fick inte betala någon tull eller annan avgift. Jag brukar alltid få tulla på saker, vet inte om det kan berott på leveransformen?

Hur lång tid tog leveransen för dig? Min skeppades den femte och har inte dykt upp än...

Ursprungligen av mmmikael:

Hur lång tid tog leveransen för dig? Min skeppades den femte och har inte dykt upp än...

Oh my sweet lord... Så lång tid får det inte ta

Ursprungligen av mmmikael:

Hur lång tid tog leveransen för dig? Min skeppades den femte och har inte dykt upp än...

Lade beställningen 21:30 svensk tid en fredag och hade en avi i postlådan på onsdagen efterföljande vecka.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-18 12:00

Här har ni er väska:
http://www.mujionline.co.uk/catalogue/catalogue.asp?Sec=6&Sub=29&PID=316

Säljs på Muji om ni har nått i stan. Jag vet att det finns i Göteborg och att det lär finnas i Stockholm. Sjukt clean väska med eget fodrat fack för macbooken. Ända downern är väl att väskan är gjord av bomull och därför inte är så där jättevattentät.

Beställde nyss en olivgrön small alley från radtech Tack för tipset!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-22 21:54
Ursprungligen av Andreas Th:

Beställde nyss en olivgrön small alley från radtech Tack för tipset!

Funderar på den med. Vad fick du för pris?

Ursprungligen av latjo:

Funderar på den med. Vad fick du för pris?

Väntar o ser ifall jag måste tulla, hoppas inte det
Runt 288 kr var det väl annars typ med den där koden.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-08-22 22:02

Oj, dubbel post.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-26 01:56

Är det någon som har testat Crumpler Sticky Date och kan utala sig om kvalitet etc? Jag tycker den verkar bra, speciellt eftersom jag söker en västa som ska vara en väska också, alltså inte bara en förvaring för datorn. Ska helst kunna få ner en pärm och lite extra papper utöver datorn, mus och nätadapter. Är det någon som vet ifall en MB i ett second skin passar i den?
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/6104042/wo/Am2Popw3It1p3Frd77210d1JeQ4/4.PSLID?mco=16A91AA7&nplm=TG308

Btw, var inne i Apple Store på Fifth Ave. och i SoHo, New York, i förra veckan och butikerna är grymt coola. Dock är utbudet på MB väskor extremt dåligt, tydligen säljer MB som smör där - och likaså tillbehören. Läste någonstans att Apple har ökat försäljning av bärbara datorer med 60% och att de nu har fler marknadsandelar än Dell (på bärbart) i USA (6%). Härligt!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-30 13:36

arrrrgh!!

jag har ångest! har letat efter en bra väska till macbooken länge och är grymt sugen på tucanos work-out. Och när jag äntligen bestämt mig för att inte orka vänta längre och lagt en beställning på den dyrare stile work-out i skinn( 900:-), så ser jag att macoteket snart får in den vanliga (599:-).

hur ska man göra?? tips mottages tacksamt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-30 17:32

Crumplers väskor är alltid bra (och coola). Har haft en Crumplerväska ett bra slag nu, och är mer än nöjd med kvaliteten och formfaktorn. Dessutom får man plats med en hel del annat än datorn, vilket ju kan vara bra - inte minst när man är kille och sålunda inte har någon handväska…

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-08-30 18:29

Jag köpte en STM alley small som passar macbook 13,3", har inte beställt datorn än men väskan är suverän hitills, har använt den till skolan, böcker mm.

Älskar nyckelng funtionen:) ska ta bilder på den är pappa kommer hem med digitalkameran.

Fan, jag har inte fått min STM alley från Radtech än... Skeppades den 5e och jag utgår från att den fastnat i tullen men så lång tid kan det väl inte ta att förtulla skiten??

Ok, inte en väska, men ett fodral. Jag köpte ett Tucano Second Skin och är riktigt nöjde med den...

Bevaka tråden