Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

Tråden skapades och har fått 788 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Tegnhammar:

För er som beställt ENBART Macbook, d.v.s. bara en produkt: vad står det under "leveransmetod" för er på Apple Store?

IEC Express

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-05-26 17:47
Ursprungligen av Tegnhammar:

För er som beställt ENBART Macbook, d.v.s. bara en produkt: vad står det under "leveransmetod" för er på Apple Store?

Snabbleverans (EMEA)... hurså? Fast jag stoppade med en adapter mini DVi till DVi i mitt paket.

Ursprungligen av Spooky:

Snabbleverans (EMEA)... hurså? Fast jag stoppade med en adapter mini DVi till DVi i mitt paket.

Jag stoppade med en mini-dvi till video-adapter, och min leveransmetod är: "Merge In Transit NL". Låter som att mina två paket kommer att mötas i Nederländerna och sedan åka till Sverige.

Verkar som att det finns många olika leveransmetoder?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-27 16:30
Ursprungligen av Tegnhammar:

Jag stoppade med en mini-dvi till video-adapter, och min leveransmetod är: "Merge In Transit NL". Låter som att mina två paket kommer att mötas i Nederländerna och sedan åka till Sverige.

Verkar som att det finns många olika leveransmetoder?

Yes, jag har också Snabbleverans (EMEA), där EMEA vanligtvis står för Europe-MiddleEast-Africa, vilket anger vilket region det skall till, dvs till vänster om Kina i vårt fall, för dem som bor i USA skickas den ju åt vänster över Alaska. Då hade jag bara beställt en MacBook, dock med 1GB RAM.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 18:10

Wow, NU är min i Nederländer. Skickades den 21 av Apple. 5 dagar sedan.. IMPRESSIVE.

26 May 2006 17:43 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
26 May 2006 17:42 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
23 May 2006 00:41 Suzhou Shipped From Originating Depot
22 May 2006 05:49 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Någon som kan uppskatta hur långt den har kvar nu, i tid, typ baserat på era TNT rapporter?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-05-26 18:25
Ursprungligen av desh:

Wow, NU är min i Nederländer. Skickades den 21 av Apple. 5 dagar sedan.. IMPRESSIVE.

26 May 2006 17:43 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
26 May 2006 17:42 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
23 May 2006 00:41 Suzhou Shipped From Originating Depot
22 May 2006 05:49 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Någon som kan uppskatta hur långt den har kvar nu, i tid, typ baserat på era TNT rapporter?

Ja, men det är trevligt att det händer nånting i alla fall, min är också på gång nu, kan bli intressant att se vilken av dem som kommer fram först, min ska till Linköping

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 19:23
Ursprungligen av jarviz:

Ja, men det är trevligt att det händer nånting i alla fall, min är också på gång nu, kan bli intressant att se vilken av dem som kommer fram först, min ska till Linköping

Hmm, tja, götet är ju relativt stort och det borde vara en helt ok transporthub, men linköping är ju ingen liten skitstad det heller.. Men varför inte slå vad? Om din kommer först, och du skulle komma till götet (och jag inte är bortrest) i sommar så lovar jag att bjuda på en öhl!

He he gissar att du har ref 8037253584

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-05-26 20:25
Ursprungligen av desh:

Hmm, tja, götet är ju relativt stort och det borde vara en helt ok transporthub, men linköping är ju ingen liten skitstad det heller.. Men varför inte slå vad? Om din kommer först, och du skulle komma till götet (och jag inte är bortrest) i sommar så lovar jag att bjuda på en öhl!

He he gissar att du har ref 8037253584

Okej, jag är med, bjuder dig på en öl om det skulle vara så

Men, nej, det är inte mitt ref, inte långt ifrån dock.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 21:11
Ursprungligen av jarviz:

Okej, jag är med, bjuder dig på en öl om det skulle vara så

Men, nej, det är inte mitt ref, inte långt ifrån dock.

Damn, det var den enda jag hittade som skulle till Linköping i min batch! Och då stegade jag hela vägen upp till 8037253645! Örk

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-26 19:05
Ursprungligen av desh:

Wow, NU är min i Nederländer. Skickades den 21 av Apple. 5 dagar sedan.. IMPRESSIVE.

Någon som kan uppskatta hur långt den har kvar nu, i tid, typ baserat på era TNT rapporter?

min kom till stockholm i tisdags, ännu inte levererad. så räkna med en vecka iaf.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 19:20
Ursprungligen av snigel1:

min kom till stockholm i tisdags, ännu inte levererad. så räkna med en vecka iaf.

Men, ORKA! Min ETA är ju 29:e! Jag hade innerligt hoppas att den skulle komma tidigare än så, eftersom många i speciellt USA fått sina ETA framflyttade. Men nehe, nu börjar man oroa sig för att den skall ligga å sega aslänge! Egentligen är det la inte mycket att bry sig om.. Förrutom att jag kunde köpt den billigare, men trodde att AppleStore var snabbast he he..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-26 20:11

Tjenna! Ny här på forumet
Har beställt min första mac nu, Det blev den billigaste MacBooken, Jag valde att betala med Banköverföring, Någon annan som har gjort det? Och någon som har erfarenhet av banköverföringen, Tycker att det går väldigt segt, Jag la beställningen för exakt en vecka sedan, Direkt efter fick jag ett mail från aplle att jag skulle vänta på vidare information om hur jag ska betala, Jag har desvärre inte fått något mail från apple än. Och när jag söker på mitt odernummer så hittas det ingenting

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 22:49
Ursprungligen av Adaam:

Tjenna! Ny här på forumet
Har beställt min första mac nu, Det blev den billigaste MacBooken, Jag valde att betala med Banköverföring, Någon annan som har gjort det? Och någon som har erfarenhet av banköverföringen, Tycker att det går väldigt segt, Jag la beställningen för exakt en vecka sedan, Direkt efter fick jag ett mail från aplle att jag skulle vänta på vidare information om hur jag ska betala, Jag har desvärre inte fått något mail från apple än. Och när jag söker på mitt odernummer så hittas det ingenting

Det står ju i det första mailet att om du inte sett/hört något efter tio dagar efter det att du gjorde banköverföringen ska du ringa apple store. Så då kan du ju höra med dem på måndag

Jag sitter i samma sits, fast jag betalade i tisdags.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-05-26 22:15

Min skulle som sagt komma nästa tisdag (eller onsdag/torsdag om man skulle lita på Applestores mail) men den kom idag vid lunchtid!!! Mäkta kul det kommer bli att leka med den hela helgen
Har ingen kamera men kan svara på frågor

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-26 23:05

men jag har ju ej betalat än
Det stod att dom skulle skicka mail/ringa eller skicka brev angående betalningen, Stod det ej det för dig?
Eller hur lång tid tog det för dig innan du fick betala, efter det första mailet du fick från apple?'
SKickade dom ett mail till dig och sa hur du skulle betala eller något?

Senast redigerat 2006-05-26 23:35
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-27 00:33
Ursprungligen av Adaam:

men jag har ju ej betalat än
Det stod att dom skulle skicka mail/ringa eller skicka brev angående betalningen, Stod det ej det för dig?
Eller hur lång tid tog det för dig innan du fick betala, efter det första mailet du fick från apple?'
SKickade dom ett mail till dig och sa hur du skulle betala eller något?

Läs mailet igen. Det första, och hittills enda mailet jag fått från apple innehöll en preliminär beställningsbekräftelse, och där stod att när jag gjort betalningen skulle en slutlig beställningsbekräftelse komma. Längre ner i brevet stod bankgirokonto, referensnummer med mera inbakat i en text om hur jag skulle genomföra betalningen. Så kolla mailet en gång till, det står nog där hur du ska betala.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-05-27 00:49

Jasså, Nu blev jag genast gladare
Tyvärr är den skriven på farsans mail så jag kan ej kolla nu, Men betalningen går ändå in på måndag ;D
Tack du gjorde dagen genast lite bättre

  • Oregistrerad
  • 2006-05-27 16:46

Idag fick jag min bekräftelse! Alltså har Apple fått pengarna via min banköverföring nu och börjat bygga Macbooken. Den beräknas skickas den 2 juni och ETA är den 14 juni.

Nu återstår bara veckor av väntan. :/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-27 17:12
Ursprungligen av Bluray:

Idag fick jag min bekräftelse! Alltså har Apple fått pengarna via min banköverföring nu och börjat bygga Macbooken. Den beräknas skickas den 2 juni och ETA är den 14 juni.

Nu återstår bara veckor av väntan. :/

Jag vet inte om du lider, men om så är fallet lider jag me dig Har väntat länge nog tycker jag, och på måndag då den beräknas anlända, kommer jag sitta som exalterad. Exakt hur exalterad? Begrunna detta cron-schemalagda shell-script, så förstår ni:

mv /usr/home/desh/fisk /usr/home/desh/oldfisk
fetch -o - "http://www.tnt.com/webtracker/tracking.do?respLang=en&respCountry=GE
NERIC&genericSiteIdent=.&searchType=REF&cons=8037253581" > /usr/home/desh/new
/sbin/md5 /usr/home/desh/new > /usr/home/desh/fisk
if [ "`cat /usr/home/desh/oldfisk`" = "`cat /usr/home/desh/fisk`" ]; then
echo INGEN_NY_STATUS > /usr/home/desh/tmp

else
echo NY_DESTINATION! > /usr/home/desh/tmp
mail anders.berggren@XXX.XX < message
fi
date >> /usr/home/desh/tmp

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-05-27 17:21
Ursprungligen av desh:

Jag vet inte om du lider, men om så är fallet lider jag me dig Har väntat länge nog tycker jag, och på måndag då den beräknas anlända, kommer jag sitta som exalterad. Exakt hur exalterad? Begrunna detta cron-schemalagda shell-script, så förstår ni:

mv /usr/home/desh/fisk /usr/home/desh/oldfisk
fetch -o - "http://www.tnt.com/webtracker/tracking.do?respLang=en&respCountry=GE
NERIC&genericSiteIdent=.&searchType=REF&cons=8037253581" > /usr/home/desh/new
/sbin/md5 /usr/home/desh/new > /usr/home/desh/fisk
if [ "`cat /usr/home/desh/oldfisk`" = "`cat /usr/home/desh/fisk`" ]; then
echo INGEN_NY_STATUS > /usr/home/desh/tmp

else
echo NY_DESTINATION! > /usr/home/desh/tmp
mail anders.berggren@XXX.XX < message
fi
date >> /usr/home/desh/tmp

Haha! Underbart nördigt

  • Oregistrerad
  • 2006-05-27 17:23
Ursprungligen av desh:

Jag vet inte om du lider, men om så är fallet lider jag me dig Har väntat länge nog tycker jag, och på måndag då den beräknas anlända, kommer jag sitta som exalterad. Exakt hur exalterad? Begrunna detta cron-schemalagda shell-script, så förstår ni:

mv /usr/home/desh/fisk /usr/home/desh/oldfisk
fetch -o - "http://www.tnt.com/webtracker/tracking.do?respLang=en&respCountry=GE
NERIC&genericSiteIdent=.&searchType=REF&cons=8037253581" > /usr/home/desh/new
/sbin/md5 /usr/home/desh/new > /usr/home/desh/fisk
if [ "`cat /usr/home/desh/oldfisk`" = "`cat /usr/home/desh/fisk`" ]; then
echo INGEN_NY_STATUS > /usr/home/desh/tmp

else
echo NY_DESTINATION! > /usr/home/desh/tmp
mail anders.berggren@XXX.XX < message
fi
date >> /usr/home/desh/tmp

Nja, lider gör jag nog inte.
Snajdigt shellscript, antar att du sitter och stirrar på din mailbox istället för TNT:s sida då?

Ursprungligen av desh:

Jag vet inte om du lider, men om så är fallet lider jag me dig Har väntat länge nog tycker jag, och på måndag då den beräknas anlända, kommer jag sitta som exalterad. Exakt hur exalterad? Begrunna detta cron-schemalagda shell-script, så förstår ni:

mv /usr/home/desh/fisk /usr/home/desh/oldfisk
fetch -o - "http://www.tnt.com/webtracker/tracking.do?respLang=en&respCountry=GE
NERIC&genericSiteIdent=.&searchType=REF&cons=8037253581" > /usr/home/desh/new
/sbin/md5 /usr/home/desh/new > /usr/home/desh/fisk
if [ "`cat /usr/home/desh/oldfisk`" = "`cat /usr/home/desh/fisk`" ]; then
echo INGEN_NY_STATUS > /usr/home/desh/tmp

else
echo NY_DESTINATION! > /usr/home/desh/tmp
mail anders.berggren@XXX.XX < message
fi
date >> /usr/home/desh/tmp

Vad coolt! Jag önskar jag kunde programmera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-28 15:00
Ursprungligen av Tegnhammar:

Vad coolt! Jag önskar jag kunde programmera.

Med lite programmeringskunskaper kan man få upp sin nördfaktor till svindlande höjder!!

I princip är det väl så att det inte är nått man sätter sig ner å lär sig; utan man behöver fixa/koda nått, man kollar hur nån annan har gjort, och efter några år kan man dom flesta programmering/script språk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-27 17:41

Nördigt, YEEES!!! Sitirrar på mailbox? NEJDÅ, det är ju det som är grejen! I MacOS låter det ju jättesött så fårt jag får ett brev till Mail.app, och eftersom datorn är inkopplad till stereon på HÖG volym, så får HELA HUSET reda på när det händer något på TNTs sida. Själva cp-scriptet ligger på mitt företags server, så att jag inte segar ner min egen gamla 500MHzare

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-05-28 10:37

den 24.e i Örebro för utskickning stod det.
Då borde den ta sig upp till Skellefteå måndag/tisdag ?

Ursprungligen av JoeCole:

den 24.e i Örebro för utskickning stod det.
Då borde den ta sig upp till Skellefteå måndag/tisdag ?

Du har den på måndag.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-05-28 11:09
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Du har den på måndag.

Ja, man tycker det, eftersom den skickades från örebro 06.24.
Men dom e inte snabba på att uppdatera sidan på TNT

Ursprungligen av JoeCole:

Ja, man tycker det, eftersom den skickades från örebro 06.24.
Men dom e inte snabba på att uppdatera sidan på TNT

Den uppdateras inte mer efter Örebro. Posten tar vid där och då kan man inte längre följa paktet via internet. Så din dator finns garanterat redan i Skellefteå, och väntar på att bli utkörd i morgon av posten.

Fick min 1,83 i fredags.
Har knappt varit utanför dörren på hela helgen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-28 12:36

Beställde en Macbook vit med 2GHz, 120gb HD och 1GB i ram den 16/5 och i fredags kom den.
Oroligt skönt tgb
Grymt med glossy
Nice iSight
Värmen är okej.

Bevaka tråden