Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro 2.0ghz startar ej OS X:'(

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Macbook pro "15 2.0ghz 2gb ram. En av dem galna som beställde tiiidigt och fick den första batchen.

Nu har problemen kommit.

Datorn vill inte starta OS X (efter att jag gjorde systemuppdatering som jag blev promptad att göra). Kommer till startskärmen "Starting Mac OS X", men mätaren stannar på ca 5-10%. Jag kan inte starta datorn från OS X-installskivan eftersom en annan cd-skiva sitter i cd-trayet och eject-knappen fungerar ej. Har tagit ut och satt in batteriet igen. Gör ingen skillnad.

Helst av allt känner jag att jag skulle vilja få hela datorn utbytt mot en från den nya batchen. Vad tror ni sannolikheten för det är? Hur lång tid tar det. Kan jag lämna in den till något annat auktoriserat apple-servicecenter, typ Dicom eller Macoteket (?), kan det gå snabbare?

Någon som har något tips för hur man kan göra bara för att få igång den? Om än för en liten stund, vore trevligt att kunna göra lite backup.

Är grymt beroende av denna dator i jobbet det finns inte att jag kan vara utan dator i mer än en vecka.

Any ideas, erfarenheter kring detta? Har aldrig haft en mac som gått sönder under garanti-tiden, brukar alltid hände mig ett par veckor efteråt eller så, alltid något gott denna gång.

1. När du starta datorn håll i musknappen sen skall cd-skivan matas ut så du kan installera om datorn med din installationsskiva. Skolle det inte matas ut tryck alt när du starta upp datorn där skolle duka upp en menu dä man kan välja startskivan. i menutet fungerar utmatningsknappen.

2. Prova ochså att starta datorn i säkert läge dvs. håll shiftknappen i under hela uppstarten. skolle det lyckas kör skivverktyg kanske du kan laga systemet.

Du bör nog absolut läsa detta !

Uppstartsproblem fixade för Macar med Intel !

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200605/17/20060517090834_MW/20060517090834_MW.dbp.asp

Tack för tipsen. Kan starta datorn i Safe mode.

Dock fungerar inte updaten för mig. OS X vill inte starta efter att jag kört updaten, ser min bakgrundsbild men inga ikoner eller annat innehåll kommer upp. Ser ut ungefär som när man har 2 skärmar inkopplade och mirror-läge av.

Vad göra?

Jag vill bara återställa min dator till grundkonfiguration...

1
Bevaka tråden