Mac mini + skärm, iMac, Macbook (Pro)?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-05-17 19:42

Sitter med ett härligt lyxproblem, men dock ett problem.
Jag har nu startat eget och är i behov av en ny maskin, har en bärbar PB 1GHz (17tum) men känner att det är dags nu.

Ska använda datorn till web och layout men även spel. (Spelar WoW (=)

Till problemet, jag har ingen aning om vad jag ska köpa? Har kollat på en iMac 20, och den verkar ju riktigt trevlig, har även kollat på en mac mini som jag tycker verkar riktigt fin och prisvärd (kanske inte för spel då). Sen nu när MacBook kom så har jag ju en helt ny maskin att ta hänsyn till.

Någon som kan ge lite vägledning?

• Oregistrerad
  • 2006-05-17 20:33

Varken MacBook eller Mac Mini är några höjdare för spel, men WoW ska nog flyta hyfsat på dem. Om du inte har behov av en bärbar så köp en iMac. Simple as that. Även om webbdesign inte är så krävande kan man ibland vilja ha lite extra krut ju. Det kommer alltid till hands.

På samtliga macar du nämner (förutsatt att de är de nya med intel-chip) kan köra Windows så du kan prova hur dina webbsidor ser ut på en PC men Windows. MacBook Pron har förresten tillräckligt med krut även för de mer krävande Windows-spelen så om du väljer den har du kraft så det räcker och blir över.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-05-17 21:46

Om MacBook Pro har kraft så det räcker, är den då snabbare än en iMac?

Ursprungligen av Brandon:

Jag skulle nog svara: Nej, hårddisken är inte lika snabb på bärbara datorer helt enkelt. Allt annat är nog ungefär lika snabbt som likvärdig iMac.
EDIT:
hoppsan.. irrelogical hann före..

Eller så köper du en Mac Mini och bygger en snabb PC billigt med bra grafikkort och har vid sidan om.
Det är iaf vad jag skulle ha valt om jag stod inför sånt här dilemma. Naturligtvis skulle PC:n köra med AMD 64 då om jag hade byggt den. Sen kan man hitta billiga begagnade 6600GT eller X800, köpa en sån och byta kylningsanläggningen på den. Köpa ett trevligt ASUS-moderkort, 1GB RAM, en 200GB HD, DVD-brännare och ett chassi med bra design.
Plus skärmv så hamnar du nog vid samma pris som en MacBook "tror" jag.

Annars är ju iMac ett bra val.

Ursprungligen av Brandon:

Nej, iMacen är snabbare eftersom den bland annat har en snabbare hårddisk.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-05-17 22:01

hmmm, det verkar ju helt klart som att iMac är det bästa alternativet... Känns så iaf.... En PC är faktiskt inget alternativ för mig...

Senast redigerat 2006-05-17 23:06
  • Medlem
  • 2006-05-17 23:09

Jag skulle också säga att iMacen är det bästa alternativet.
God prestanda med bra grafik, WoW kommer fungera utmärkt.;)

1
Bevaka tråden