Trasig skärm...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Hade min iPod i fickan när jag skateade. Råkade få brädan i skärmen och den sprack några mm i högra hörnet... iPoden fungerade perfekt förutom den lilla sprickan, man såg 99% (hehe) av skärmen.

Ringde senare Appkle supporten som gav mig direktiven att jag skulle skicka in den för reparation.
Ups kommer, hämtar. Ups kommer, lämnar. Där sitter jag och ska öppna lådan, "Vad i helvete"; hela skärmen var paj och man kunde inte se ett skit. Kunde inte fatta att dom kunde gjort så..... Ringde upp supporten igen efter otaliga haltimmar så var slutsattsen att dom inte kunde göra något at allt var mitt fel.
Ok jag hade spräckt skärmen lite men inte fan har jag förstört den helt?!

Vad ska jag göra??

Ja du, försök ringa igen och förklara historien.
Funkar det inte måste du väl öppna den själv och se om det bara är så att skärmen inte sitter inkopplad riktigt.
Eller var hela sprucken menar du?!

• Oregistrerad
  • 2006-05-17 20:54

fy fan vad surt. Du borde ringa tillbaka och stå på dig och kräva en ny.

Sa de till dig första gången att det gick på garantin? Eller var detta en av dig bekostad felsökning?

Hela skärmen är nu sprucken hit och dit.
Jag förklarade första gånen om vad som var fel (kanske inte direkt berättade att jag skateat bla bla bla)...
Spelar väl inge roll om jag har orsakat det eller inte. Den fungerade ändå innan jag skicakde iväg den, nu är den nästintill obrukbar! Då började tjaffsa om att en skärm kan spricka mer efter ett tag, och det tror jag inte på. En skärm spricker inte mer om man handskas rätt med den.
Esch jävla fan!

• Oregistrerad
  • 2006-05-18 21:30

De har nog rätt i att en sprucken skärm kan gå sönder mer vid normal hantering. Det finns nog inget du kan göra är jag rädd.

Har en gammal sprucken LCD-skärm här hemma, hela är inte sprucken, men den har varit delvist sprucken i säkert 2 år. Den ligger inte vidare bra förvarad, men senast jag kollade så såg den inte sämre ut.
Dock är detta en laptop skärm, men jag tror inte att iPod-skärmen fortsätter att spricka såpass snabbt som den gjort om man hanterat den väl.
Kan du ladda upp en bild så att jag/vi kan analysera?

1
Bevaka tråden