Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inbyggda ftp:n i OS X Server..

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-05-16 10:54

Hej,

Har ett litet problem med den inbyggda ftp:n, det fungerar bra att ansluta etc. Men det är så att jag har mountat upp en nätverksenhet till en PC dator, och sedan lägger jag en genväg till denna mountning i FTPRoot. Men när jag ansluter till ftp:n så blir den genvägen en .bin fil bara.. provade att bocka ur nånting med "Macbinary" i inställningar och då försvann .bin men den klassas fortfarande som en fil som är 0 bytes stor. Hur ska jag lösa detta så man kommer åt den enheten jag mountade?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-05-16 22:19

Jag har inte kikat så mycket på den inbyggda FTP'n i OSX Server. Vill du ha alternativ är Pure-FTPd tillsammans med Pure-FTPd Manager hemskt kapabel. Känner du att du vill betala för support osv är Rumpus (rätt roligt namn också hemskt bra, med väldigt bra support.

Rumpus har ett väldigt smidigt web-gui för att ladda ner/upp också. Det går att fixa separat sånt med php eller liknande för alla ftp-servrar, men att det hänger med och går att aktivera med ett musklick är extra skönt ibland.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-05-18 08:31

Jo jag testade Rumpus, väldigt bra program måste jag säga, fast kostade $240 eller något liknande. Kanske lika bra att investera i ett riktigt program direkt

Jag använder War FTP. En Java baserad FTP server som funkar bra på OSX. Den har virtuella foldrar, användare som är separerade från OS användarna mm. Den är inte lika Aqua mässig som Pure-FTPd Manager men den är ett alternativ som kan vara värt att kolla in.

1
Bevaka tråden