Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac hänger sig ?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-05-17 17:43
Ursprungligen av rhesus:

Det låter ju som om du har problem med disken eftersom båda sakerna innebär en hög diskaktivitet. Har du provat felsöka disken med skivkontroll?

Testade att köra skivkontroll och fick inga felmeddelande.
Om det vore något fel på min disk så är det konstigt att fler person råkat utför samma problem nästan exakt samtidigt ju.
Eftersom Rar Expander funkar utmärkt så borde det inte beror på hög diskaktivitet heller.

Vad jag tror så har det något att göra med senaste uppdateringen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-05-17 20:12

Nåja, whatever.

Anmärkningsvärt är det säkert, men iMacen är ändå bättre.

Uppdaterade lite idag och det verkar som att jag kan rara upp en film med hjälp av Stuffit Expander, men jag kan fortfarande inte bränna en DVD-film. :/ Någon annan som har samma problem, fortfarande?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-17 20:34

[QUOTE="dayweed"]Anmärkningsvärt är det säkert, men iMacen är ändå bättre.
/QUOTE]
Joje men min PC är väl värd en 3000 och iMac kostar 13000 ny.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-05-17 21:08

[QUOTE="SeBBBe"]

Ursprungligen av dayweed:

Anmärkningsvärt är det säkert, men iMacen är ändå bättre.
/QUOTE]
Joje men min PC är väl värd en 3000 och iMac kostar 13000 ny.

Precis.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-17 20:20

dayweed: Ja jag har samma problem fortfarande kan jag inte bränna img eller iso filer i Toast.
Men kan öppna rar filer i Rar Expander.

Dessutom provade jag precis att bränna en .img fil i Skivverktyg istället för Toast och detta fungerade utmärkt.
Alltså måste det vara något fel på mjukvaran och det kom troligtvis med uppdateringen så antar att apple kommer att åtgärda detta i nästa uppdatering

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-05-17 21:05

speffy: Okej, då vet jag att det funkar att bränna i Skivverktyg. Man får hitta lite omvägar för att få allt att fungera tydligen. Ja, det får vi hoppas! Har du uppdaterat med de uppdateringar som kom för ett tag sen? Bara egentligen en som är intressant, den där uppdateringen som gäller uppstarten av InteliMacarna..

Grejen är ju att jag har ytterliggare ett problem (ibland, inte så ofta nu faktiskt) och det är att min bildskärm flimrar till och visar massor med streck, linjer och mörka partier.. Det verkar ha slutat nu men förut var det så varje dag.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 10:58
Ursprungligen av dayweed:

speffy: Okej, då vet jag att det funkar att bränna i Skivverktyg. Man får hitta lite omvägar för att få allt att fungera tydligen. Ja, det får vi hoppas! Har du uppdaterat med de uppdateringar som kom för ett tag sen? Bara egentligen en som är intressant, den där uppdateringen som gäller uppstarten av InteliMacarna..

Grejen är ju att jag har ytterliggare ett problem (ibland, inte så ofta nu faktiskt) och det är att min bildskärm flimrar till och visar massor med streck, linjer och mörka partier.. Det verkar ha slutat nu men förut var det så varje dag.

Ja jag uppdatera med den senasre uppdateringen gällande uppstarten men den gjorde inte någon skillnad på problemet.

Ja har hört talas om vissa som har haft problem med bildskärmen men jag har som tur klarat mig utan det problemt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-05-18 19:15

Okej. Men nu är det ju inget problem egentligen för nu har man ju kunnat gå omvägar för att komma dit man ville med att rara upp en film eller bränna en.

Tur för dig säger jag! Mitt verkar ha försvunnit nu i alla fall. Lycka. Men jag har inte hört någon annan med det problemet, faktiskt.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-05-31 20:32

Jag har precis samma "fel" på min Mac mini Core Duo

Funkade utan problem i början men nu hänger den sig såfort man skall bränna en dvd med Toast eller packar upp med unrarx.

Det fungerar dock fint att bränna CD skivor, väldigt mysko...

  • Oregistrerad
  • 2006-06-05 13:26

Jag hade samma fel med UnrarX, tills en snubbe skickade sin intel-anpassade version av unrarx. Hänger sig aldrig och går fort som fan.

Unrar X och Toast fungerar dåligt eller inte alls på intel mac:s enligt flera forum, bl.a. Apples eget.
Att testa annan mjukvara som utför samma uppgift är att rekommendera.

När OSX kom var det samma visa, så vi som var med då kommer ihåg hur underligt och inkompatibelt systemet verrkade till en början......men sen när mjukvaran kom ikapp och allt var sådär härligt fräscht och nyskrivet! Sweet! Min misshandlade iMac G4 gav aldrig upp vad man än bad den om.

Jag tror vi kan räkna det här till "barnsjukdomar" som vi kommer att få dras med ett tag, men när alla Universal Binaries är ute tror jag våra InteliMacs kommer att ha ett långt arbetsliv och hålla sig moderna rätt länge!

när jag laddar ner rar expander på min imac 20" så när jag ska öppna så kommer ju en blå laddnings "streck" eller vad man ska säga så laddar den klart, men det lixom händer inget när den har laddat klart den här laddnings rutan är fortfarande kvar och det blåa är fullt men inget händer det går inte igång någon som vet varör den inte går igång?

vill bara tipsa om en rar öppnare som heter The Unarchiver. klarar några olika format och det funkar ungefär precis som OSX's egna zip öppnare. rätt snabbt och bra. testat unrarX men tyckte det varken var särskilt snyggt eller särskilt bra.

Bevaka tråden