Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootcamp vill inte bli installerat..

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-15 14:08

Jag har ganska nyligen köpt min första mac och känner därför att jag vill installera även XP på den.

Efter att jag hade laddat ner Bootcamp och sedan kört det så kommer jag aldrig till "Bränn en Mac Driver CD"

Eller har Bootcamp lagts på något mer ställe och jag måste köra det där med?

Kan tänka mig att detta är hur lätt som helst för er som kan...

Tacksam för ett snabbt svar!

Om du förklarar exakt hur långt du kommer i installationen av Boot-Camp så blir det nog lite lättare att hjälpa dig. Du skriver att du aldrig kommer till "Bränn en Mac Driver CD", exakt hur långt kommer du då? Har du lyckats skapa en Windows-partition" ? Har du fått installera Windows XP än?
Jag installerade Windows på en iMac 20" intel och följde de medföljande instruktionerna nogrannt och det funkade för mig.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-15 14:27

Jag laddade hem bootcamp från http://www.apple.com/se/macosx/bootcamp och klickade sedan på dmg-filen. Då kom bootcampassistant.pkg upp. Därefter klickade jag på den och det är i stort så långt jag kommer...

Kör igenom "Installeraren för Boot Camp Assistant" men kommer inte längre...

Som sagt så är det säkert skitenkelt men jag hajjar då inte...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-15 15:53
Ursprungligen av sundancekid:

Jag laddade hem bootcamp från http://www.apple.com/se/macosx/bootcamp och klickade sedan på dmg-filen. Då kom bootcampassistant.pkg upp. Därefter klickade jag på den och det är i stort så långt jag kommer...

Kör igenom "Installeraren för Boot Camp Assistant" men kommer inte längre...

Som sagt så är det säkert skitenkelt men jag hajjar då inte...

Är det inte så att den installerar Boot Camp i mappen Verktygsprogram som ligger i mappen Program? Som det är nu så har du bara installerat installeraren och du måste öppna upp Boot Camp för att ställa in allt. Se till att du installerat den senaste Firmwaren innan du kör igång.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-15 23:36

Jaha, det var det jag antog att själva bootcamp fanns någonstans... :-S

Men när jag försöker installera så står det bara:

You must update your computers firmware before using this setup assistant!

Men va fagerlund det har jag ju redan gjort! Någon som råkat ut för samma problem eller är jag bara helt enklet korkad?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-16 00:41

Blir tokig!

Varför funkar det inte? Måste lämna tillbaka windos-skivan imorrn...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-16 02:27

Varför funkar det inte? Jag har laddat hem alla uppdateringar man kan tänka sig men ändå säger datorn att jag måste lada hem de senaste... @#$%

SNÄLLA HJÄLP MIG!!!!!

  • Oregistrerad
  • 2006-05-16 17:59

Ja, nu har jag äntligen fått det att funka men det var liksom inte glasklart det där med alla uppdateringar... Särskilt inte firmware uppdaten.

Inte för att jag kommer att använda xp särskilt mycket men det kan iaf vara bra att ha nån gång.

Tack för er hjälp!

1
Bevaka tråden