Mac eller PC?

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-05-14 15:51

Hej!

Jag har problem. Dags att satsa på en laptop med ett hyggligt pris då jag är student. Nu har jag surfat o läst en massa om både macs o pc. Frågan är ska man vänta på macbook eller köpa en pc? Det jag ska använda datorn till är surf, enklare progs som ordbehandling mm, kolla på film o ladda ner grejjer (spelar på xbox:D ).

Jag har börjat intressera mig för dells nya inspiron 640m med
CoreT Duo Processor T2300 (1,66 GHz, 2 MB L2-Cache, 667 MHZ FSB)
80 gigs 5400rpm,
512 ram
cdrw/dvd
14,1" tums med 1440x900
Intel GMA 950 integrerat grafik.
batteriet ska hålla 5 h enligt dell :rolleyes:
Detta till ett pris av 8900:- (studenrabbat). Vad kommer macbook kosta (13000?)

Frågan är ska jag köpa dell eller macbook...är mycket kluven ifrågan. Är Dell bra? Ska jag vänta på macbook? Är det värt prisskillnaden o köra på macbook:confused: ? Jag har aldrig kört macos.

Tack för råd/tips.

• Medlem
  • 2006-05-14 15:55

Eh... vet du vad det här är för forum? PC i allmänhet och Dell i synnerhet är skällsord här...

• Oregistrerad
  • 2006-05-14 15:58
Ursprungligen av Baron:

Eh... vet du vad det här är för forum? PC i allmänhet och Dell i synnerhet är ett skällsord här...

jo, misstänkte det.

Men jag är öppen för argument FÖR mac!!! Spotta ut dem!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-14 15:56

dell har väl inte den hetaste hårdvaran, men det har inte apple heller. kvalitetsmässigt alltså.

du kan ju inte jämföra hur många mb ram eller mhz processor du får per krona då det är helt olika os... du måste börja med att ställa dig vilket os du helst vill köra och om det är mac os, om det är värt lite mer pengar och olidlig väntan