Köpdilemma: Ska jag köpa MacBook Pro eller Powerbook G4?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjennare.

Nu är det så att jag skall köpa en ny laptop och har lite beslutsångest. Jag funderar antingen på att köpa mig den senaste versionen av powerbook 15" 1.67 om man skulle kunna pruta ner den till ett bra pris, kanske 12-13, eller en MacBook Pro 15" i Hong Kong när jag åker dit om 1.5 månader. MacBooksen är billiga där borta (15800), men det verkar vara så mycket krångel med dom att det kanske skulle löna sig att köpa en fungerande lite sämre beggad dator för en 3-4 tusen mindre och slippa tjötet.

Ah, hjälp mig!

/Martin

Använder man Adobe CS2 dagligen så är det fortfarande bäst med en G4, ironiskt nog. Annars finns det ingen anledning som jag kan se att satsa på gammal teknik.

hade samma dilemma men jag valde att köpa iBook 12' istället. Jag har dock en stationär burk som komplement. Jag väntar nog med intel bytet tills adobe är med i leken...
Skall du arbeta mycket med bilder och liknande så tycker jag du skall köpa en PB. Men om man inte jobbar professionellt på datorn så är ju en intel roligare förståss.
Vet du något om kamerapriser i Hongkong? Jag skall dit i början av Juli så det vore högintressant.

freeridebonan: Kolla min annons på http://99mac.se/forum/showthread.php?t=97842

Tack för svaren. Det blev en macbook istället, ville ha lite ny teknik:) behöver den nu innan jag sticker iväg annars hade jag tjackat en i HongKong. Priserna för kameror i Hong Kong är mycket billigare speciellt på gråa marknaden. se bara till att du inte blir lurad på något.

1
Bevaka tråden