Kompensation för försenad reparation av iMac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-11 10:05

Jag köpte en iMac Intel 17" som vid leverans inte gick att surfa med via ethernetkortet. Jag lämnade in datorn på MacHuset som hade den i två veckor, och lämnade sedan tillbaks den utan att ha åtgärdat något med motiveringen att "det gick bra att surfa på den."
Jag ringde då Applesupporten några dagar senare och efter en massa bökande kom vi fram till att det var glapp i själva nätverkskortet. Jag lämnade återigen in datorn på MacHuset, och med ett löfte från hon som tog emot den att det verkligen inte skulle ta två veckor!

Efter två veckor ringde jag och fick beskedet att det skulle ta 1-2 veckor till, trots att de vet felet. Detta betyder att jag har varit utan min nya Mac 6 av 8 veckor om det går enligt deras beräkningar. Är det rimligt? Har jag rätt att kräva någon sorts kompensation? Det känns ju nästan löjligt att ha betalat så mycket pengar för en maskin som inte fungerar och som bara står och dammar på en verkstad...

ring till konsumentverket

Har du köpt maskinen som privatperson är det möjligt att du skulle kunna göra något via konsumentköplagen men jag tror det är on/off = du kan häva köpet man troligen inte få ersättning.

• Oregistrerad
  • 2006-05-18 09:40

Jag fick nyligen ett samtal från MacHuset, och det visar sig att min iMac blev stulen ur postbilen påvägen hit från LanMaster i Malmö. Ahw ... det gjorde bara min dag ännu bättre!

1
Bevaka tråden