Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite vatten i tangentbordet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-10 20:48

Oups!
Den gamla klassikern. Man spiller lite vatten på datorn

En Powerbook Alu G4

Inte så mycket och datorn funkar fint. 4-5 tangenter som inte vill bara. Har försökt lite med hårtorken utan resultat. Kanske inte kommer åt ordentligt? Men brukar det inte vara så att man får låta den stå och torka ut ett tag så brukar det funka sen? (Hoppas jag)

Några andra tips?

mmm kanske det
Ha en polare i tyskland som spillde Cola över sin dåvarande amiga...
...skryvade isär den och tvättade den med en handborste vatten och tvål. Sen lät han står den i tre dagar - skruvade ehop den igen och den fungerade jättebra. Crasy Guy...
Jag vet inte om det fungerar ...
Du få testa.
Ha du extern tgb.
använd den så länge...
annas ha du kanske Apple Care

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-05-10 21:13
Ursprungligen av Matsaki:

Oups!
Den gamla klassikern. Man spiller lite vatten på datorn

En Powerbook Alu G4

Inte så mycket och datorn funkar fint. 4-5 tangenter som inte vill bara. Har försökt lite med hårtorken utan resultat. Kanske inte kommer åt ordentligt? Men brukar det inte vara så att man får låta den stå och torka ut ett tag så brukar det funka sen? (Hoppas jag)

Några andra tips?

Ajfan, jag har själv råkat ut för en liknande sak... 4 knappar som inte funkade sen. Först tänkte jag att det skulle funka sen när vattnet hade dunstat, men en månad gick utan att det hände någonting alls. Jag fick skicka den på service..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-10 21:19

Arrgghh!

Det ska väl vara om vattnet dunstar och det ligger kalk kvar då kanske? Vad fick du betala för det? Bytte dom eller?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-05-11 21:32
Ursprungligen av Matsaki:

Arrgghh!

Det ska väl vara om vattnet dunstar och det ligger kalk kvar då kanske? Vad fick du betala för det? Bytte dom eller?

Jag fick det på garanti.. jag sa bara att tangentbordet har slutat fungera, man behöver ju inte berätta allt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-11 21:37

Hmm kanske värt att prova. Man får lämna in det på en fredag när alla har brottom hem och inte kollar så noga,, haha

1
Bevaka tråden