Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iBook tappar Wlanet vid vila

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-08 17:58

Har sökt på div trådar med liknande problematik men inte sett ett svar som känns relevant för mitt problem.

Problement:
När jag sätter iBooken på vila eller stänger av, så hoppar den inte in på mitt WLAN automatiskt när den startar igen. Jag måste då klicka på WLAN symbolen, och välja WLAN manuellt.
Då kopplar den upp och allt funkar.

Min iMac connectar till WLANet automatiskt efter vila, precis som jag vill att iBooken gör, och jag kan inte se att det skulle vara några olika settings.

Tips?

/Claes

Kolla på inställningarna för airport-kortet. Gå in i nätverksinställningar och välj konfigurera på airport. Där kan du ange vilket nätverk som ska användas som förvalt nätverk. Om ditt nät inte finns med där klicka på + tecknet och lägg till ditt nät.

Hoppas det hjälper

/Olof

  • Oregistrerad
  • 2006-05-10 13:47

Hej!
Allt var korrekt, enligt vad du skriver.
Samma problem kvarstår.....:confused:

Nån annan idé? Någon ?

Det verkar mysko. Jag antar att du har kört Software Update och har den nyaste Airport programvaran.
Om du under Airportens inställningar klickar på options finns där ett alternativ som heter "Disconnect from wireless network when I log out" Är den ikryssad så kan det vara problemet men det bör det inte vara... Under rutan för Preferred networks så står det att airport ska ansluta till det första nät som ligger i listan. Prova att ta bort alla nät och lägg sedan till ditt nät på nytt.

Har lite dåligt med förslag på vad som kan vara fel...

1
Bevaka tråden