Lång tid för bekräftelse

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-08 15:08

Beställde 28/4 en MacBook pro 17" från AppleStore till firman, valde Wired Transfer som betalning, betalade och uppgav ref. nummer och beställningsnummer enligt uppgifter från Apple.

Men idag, en vecka senare har jag ännu inte fått någon bekräftelse på AppleStore och när jag loggar in på mitt konto står det bara Granskas på beställningen. Har aldrig tidigar handlat från AppleStore men det borde väl inte ta så lång tid för att få en bekräftelse.

Någon som vet hur lång tid de brukar ta på sig?

Ursprungligen av Matto:

Beställde 28/4 en MacBook pro 17" från AppleStore till firman, valde Wired Transfer som betalning, betalade och uppgav ref. nummer och beställningsnummer enligt uppgifter från Apple.

Men idag, en vecka senare har jag ännu inte fått någon bekräftelse på AppleStore och när jag loggar in på mitt konto står det bara Granskas på beställningen. Har aldrig tidigar handlat från AppleStore men det borde väl inte ta så lång tid för att få en bekräftelse.

Någon som vet hur lång tid de brukar ta på sig?

När jag har beställt ifrån Apple med Wired Transfer så har jag mottagit en bekräftelse direkt med ett ordernummer, och information hur inbetalningen ska ske.

Nästa mail jag fick ifrån Apple var att datorn hade skickats. Jag fick inget mail om att betalningen hade kommit in eller liknande, bara det första mailet.

Samma erfarenhet

Hej!
Jag beställde en iPod nano hos Apple Store den 2 maj och betalade via wired transfer den samma dag.
Den 3 maj fick jag en preliminär bekräftelse på min beställning. Den 15 maj ringde jag och klagade för att inget mer hände. Skickade en skärmdump från min bank för att Apple skulle kunna "spåra min betalning". På eftermiddagen den 15 maj fick jag så en bekräftelse på att jag hade betalat och mina grejor skulle skickas från Holland. Detta verkar vara ett av dom sämsta sätten att köpa saker på. Jag ger mig fan på att någon tjänar räntepengar. 2770 Skr har varit ute och rest i bankväsendet i 13 dagar. Och det bara från mig. Nu hoppas jag bara att prylarna kommer INNAN jag åker på semester.
Nästa gång går jag till en affär och köper över disk.
Ingemar i Göteborg

• Oregistrerad
  • 2006-05-17 06:28

Samma sak för mig

Samma sak hände mig, därav skrev jag frågan.

Jag betalalade min MBP 17" via wired transfer den 2 maj och fick ingen bekräftelse från apple inom 3-5 bankdagar som de lovar. Men efter att gjort som du, faxat in en kopia på betalningen lyckades de spåra min betalning, så 12 bankdagar senare är min MBP på gång, men jag håller med, det var ju inte direkt det smidigaste sättet att göra det på.

• Oregistrerad
  • 2006-05-17 22:56

Någon timme efter att jag klickat på "skicka beställning" fick jag en Beställningsbekräftelse, strax efter en Preliminär Beställningsbekräftelse. Så i mitt fall fick jag bara breven i fel ordning och, därmed, gick allt väldigt smidigt. Nu väntar jag på leverenasmeddelandet!

1
Bevaka tråden