Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glocalnet sänkte priset OCH höjde min hastighet

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte dela med mig lite glädje. Min internetleverantör överraskade just mig med att medela att de sänkt priset på min uppkoppling med 100kr/månaden samtidigt som de uppgraderade hastigheten från 8Mbit/s till 24Mbit/s.

Vad kan man säga? Tjohej?

Trevligt. Jag har hoppats på något liknande från min leverantöre, BBB, men än så länge har de inten tagit några sådana initiativ. Just nu betalar jag nog mer än jag skulle behöva om jag själv sade upp mitt avtal och skaffade ett nytt, motsvarande. Har någon erfarenhet av att göra detta hos BBB (ADSL)?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-05-05 08:48
Ursprungligen av Pegges:

Trevligt. Jag har hoppats på något liknande från min leverantöre, BBB, men än så länge har de inten tagit några sådana initiativ.

Jag fick brev förra veckan från BBB att dom ska höja min hastighet från 8 till 24 (eller så högt det går med förbehåll för avstånd och kvalitet på teleledningar). Utan extra kostnad.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-05-05 06:05

Vad betalade du tidgare ? Har idags läget deras 8Mbit för 249:-

Jag har nyligen fått Glocalnet 24. Tror att jag betalar 249 kr i månaden.

Ursprungligen av kitesurf:

Tänkte dela med mig lite glädje. Min internetleverantör överraskade just mig med att medela att de sänkt priset på min uppkoppling med 100kr/månaden samtidigt som de uppgraderade hastigheten från 8Mbit/s till 24Mbit/s.

Vad kan man säga? Tjohej?

Men du fick väl förlängd bindningstid? Jag hade 8mbit för 249kr (som är rabbaterat pris när man ringer med dem). När jag fick se att 24mbit var samma pris så ringde jag direkt, men det innebar iaf för mig att jag fick nya 12 månaders bindningstid.

Nuförtiden finns det ju massa mobilabonnemang utan bindningstid, varför kan inte ADSL hänga på den trenden. Känns som jag sålt min själ till Glocalsnett i över ett år...

Det var jo trevligt. Mig hände det motsatta. Vi betalade 300 skr (som var rabatterade genom att vi även hade telefon hos Glocalnet) för 0.5 Mbit. Jag ringde dit för att kolla om man kan få bättre konditioner eftersomjag tyckte det fanns bättre abonemang en just det vi hade. Så jag ringde till Glocanelt och frågade de om de kan antingen sänka priset eller öka hastigheten. Till både och svarade han med att de inte var villiga att göra det. Vi skulle behöva betala mer för bättre hastighet. Jag undrade då om de med andra ord rekomenderar os att sluta hos de eftersom de ville inte erbjuda de tjensten för de pengarna som vi ville ha. Kille svarde med ja. Så jag slutade abo'n och gick över till bredbandsbolaget nu ha jag 10 mbit upp och ned för samma pris.

349kr/månaden betalade jag innan. Något om förlängd bindningstid har de inte nämnt.

Nu tycks min glädje solkas av att jag tvingas köpa ett nytt modem, ADSL2+, har inte lyckats hitta mitt SpeedTouch-modem i Glocalnets lista över godkända modem.
http://glocalnet.se/popup/modem.html

Ursprungligen av kitesurf:

Tänkte dela med mig lite glädje. Min internetleverantör överraskade just mig med att medela att de sänkt priset på min uppkoppling med 100kr/månaden samtidigt som de uppgraderade hastigheten från 8Mbit/s till 24Mbit/s.

Vad kan man säga? Tjohej?

Jag tyckte det mest överraskande här var att de överraskade dig klockan 01:49

Bläddrade igenom posten lite sent bara

Modemet tycks visst vara okej, tptest toppar i 17Mbit/s ner och 1Mbit/s upp.

1
Bevaka tråden