Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 - CD matar inte ut

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte i sista stund en Imac G5 2.1 och har trots glädje över alla de positiva egenskaperna, genast fått lite smolk i bägaren.
CD spelaren matar inte ut. Det låter som om skivan tar emot när den försökar. Har provat de flesta tips och tricks utan framgång. Heldur.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-02 13:39

Har du provat med att starta med musknappen nertryckt också?

Duger G5 iMac's bildskärm som benchmarker ?

Är sedan relativt kort tid ägare av en G5 iMac 2.1. En fantastisk machine. Ljudlös med en strålande bra bildskärm.
Jag är yrkesfotograf och jobbar med digitala bilder. Frågan är: Kan jag utgå ifrån att en bild som ser perfekt ut på denna skärm är det även i relation till all annan betraktning på andra skärmar och PC'n, för utskrivning, tryck etc.
Dvs, kan jag anse att den kvalitén jag ser är på iMacens skärm är en "benchmark" dvs ideal standard.

Jobbade tidigare med en G4 och en LaCie Blue Eye skärm som hade en bra reputation i grafiska kretsar. Bilder som behandlades utifrån dessa gamla parametrar ser nu ibland rätt så mesiga ut på iMacens skärm.
Vad ska man rätta sig efter, är den perfekta återgivningen på min nuvarande iMac skärm, perfekt i alla lägen ?

1
Bevaka tråden