Macrent bästa servicestället?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sett att det tipsats om Macrent ett par gånger i olika diskussioner, men tänkte att detta serviceställe kunde vara värt en egen tråd.
Med dåliga erfarenheter av både Inlife och Lanmaster, och med en död PB G4 samt gällande Apple Care, är jag nämligen i skriande behov av att testa ett nytt serviceställe!
Är det bara för att Macrent nyligen blev Apple-auktoriserat som de negativa omdömena/erfarenheterna lyser med sin frånvaro? Är de så snabba som ryktet gör gällande, och beror detta på att de kanske har mindre att göra..?

Ursprungligen av Stinky:

Är det bara för att Macrent nyligen blev Apple-auktoriserat som de negativa omdömena/erfarenheterna lyser med sin frånvaro?

Nej men för att de var med och sponsrade festen!:D

Jag skulle tro att antalet positiva och negativa kommentarer hänger ihop med antalet kunder. Även om en verkstad gör ett utmärkt jobb kommer det alltid uppstå situationer där kunder inte blir nöjda och vill "skriva av sig" på ett forum som 99mac.

Att vara Service Provider är inte lönsamt för återförsäljare och jag är förvånad att så många ställer upp på villkoren som Apple lämnar - jag skulle aldrig komma på tanken att starta en serviceverkstad och få dessa pyttesummor för att reparera trasiga Macar och iPods.

MacFixaren - fixar både snabbt och bra även när vi har mycket att göra!

Well, först och främst så tycker jag MacRent är duktiga, men framförallt jäkligt trevliga! Sedan om dom är bättre rent tekniskt mot alla andra vet jag dock inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-13 13:01

Kanske lite offtopic men in erfarenhet av serviceställen:

Inlife: Ingen telefonvana, korta, kantiga på gränsen till otrevliga. Kan bara föreställa mig vad en datornybörjare får för känsla i magen efter att ha pratat med den.

Redagruppen: Otrevliga, korta i tonen och en hel del skumma garantiärenden.

Lan-master: Alltid trevliga och tillmötesgående. Även om en vän blev helt förtvivlad över att få tillbaka sin iBook helt upprepad i skalet nyligen. Lite varning där alltså.

Macrent: Pratat med dem en gång. Funkade helt ok.

Så nu har jag verkligen vandrat iväg och pratat om allt utom vad tråden handlar om...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-16 00:01

Jag har bara bra erfarenheter av MacRent. Köpte min senaste PowerBook där.
Snabba och mycket trevliga att prata med.
Rekommenderas varmt!

//Loka

Det blir MacRent för min del, hädanefter. Kan bara rekommendera dem å det varmaste. Deras hantering av mitt garantiärende var fläckfritt (byte av logikkort m.m., samt att PB:n återlämnades upputsad, skärmen åtskruvad och annat som gör en glad), men det bästa var bemötandet - personligt, totalt service-inriktat.

• Oregistrerad
  • 2006-09-21 16:09

Stämmer in om Macrent...Sabbt, trevligt, proffsigt...

1
Bevaka tråden