Vista på mac

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-01 00:19

Jag håller på för fullt att spara till en ny intelmac. Jag tänker inte köpa konsumentdatorerna som Apple erbjuder, utan väntar snällt på nya kraftfulla arbetsstationer som jag tror släpps till hösten. Jag såg ett rykte om att Apple kanske släpper en

http://www.macpro.se/?p=3835
“Apples kunder kan bli de första som får nöjet att använda Intel:s nya CPUer när Woodcrest-processorerna dyker upp i Macintosh-arbetsstationer senare i år, kanske redan under tredje kvartalet. Woodcrest-systemen kommer att vara SMP-system med dubbla processorer med upp till fyra kärnor per processor. En maskin demonstrerades på Intel Developer Forum där ett Woodcrest-system körde prestandamätningar på 64-bitarsversionen av Windows XP med åtta aktiva kärnor i systemet”

Det första som slog mig var, vad för typ av dator behövs för att kunna köra Microsofts nya operativsystem Vista (eller longhorn eller vad de nu kokar ihop i slutändan)?

Jag kommer att främst använda den nya macen för Final Cut Studio, men det hade ju varit riktigt najs att kunna flukta lite på den andra sidan någon gång och då kunna uppleva det riktigt snabbt.

Vad tror ni? Kommer höstens dator från Apple att kunna dansa salsa med Vista utan att flåsa?

/Jonas

Vista kommer att fungera fint även på äldre datorer så en ny Mac i höst kommer inte bara att kunna köra Vista, den kommer även att kunna köra senare versioner av Windows.

1
Bevaka tråden