Problem med min iBook, vilket nummer skall jag ringa?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har en iBook G4 som jag köpte i Augusti förra året, nu har två tangenter lagt av och jag undrar vilket telefonnummer jag ska ringa för att få ett nytt tangentbord hemskickat, är det Applecare direkt som gäller?

Mvh Markus.

Om du vill ha teknisk assistans per telefon ringer du 0771 199 519. Assistansen är öppen måndag-fredag klockan 8.00-19.45 och lördagar 10.00-17.45. Under den 90 dagar långa perioden med kostnadsfri assistans för din produkt behöver du inte betala för assistansen. Samma sak gäller om produkten omfattas av AppleCare Protection Plan. I annat fall kan du köpa assistans från 459 kronor per förfrågan.

Först och främst, tack för svaret.

Men i detta fall där 2 tangenter helt har lagt av, ifall jag nu ringer 0771199519 och ber dom åtgärda detta då min garanti inte gått ut så måste jag väl inte betala de 459kr?

Om dom nu åtar sig att göra detta, så är väl tangentbordet ett "Do-It-Yourself" del så dom borde väl skicka tangentbordet hem eller sköts detta annorlunda?

Eller skall jag ringa Applestore först för att höra med dom? Vilket iof vore rent slöseri med tid och resurser då Applecare borde fixa detta.

Mvh Markus.

Det här är ett garantiärende och inte i behov av teknisk assistans. Kolla på den här länken efter ett telefonnummer så kommer du rätt. Numret är dessutom kostnadsfritt.

http://www.apple.com/contact/phone_contacts.html

Samma 0771199519, får slå ett pling dit imorrn och förklara mitt ärende för dom. Tack för svaret!

Ringde till support idag, de ville först ha in maskinen för felsökningen men efter jag hade förklarat allt jag gjort, ominstallerat OSX, testat att reset:a PRAM, PMU och även startat upp med bootskivan och testat piltangenterna där (utanför vanliga systemet) så kom vi överens om att de bara skulle skicka ut ett nytt tangentbord Tyckte att det var väldans trevligt med en support som även lyssnar på mig ibland Väldigt ovanligt med sådant idagensläge så stora KUDOS till Apple

1
Bevaka tråden