Köp av MacBook Pro till sommaren / hur övertyga finansministern här hemma?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-28 14:29

Hej på er alla glada Mac-vänner! Jag står inför ett stort dilemma. Har efter många om och men kommit fram till att en MacBook Pro är exakt vad jag behöver. Har funderat på en Mini Core Solo/Duo, intel iMac m.m. Idag har jag en iBook och i mitt hjärta vet jag att jag behöver en bärbar och en intel sådan. MacBooken bör komma snart men ändå är mitt hjärta inställt på en MacBook Pro, någon gång i livet vill man ju ha en lite mer exklusiv/pro dator! Så mina vänner, jag har bestämt mig Börjar jobba i sommar så det får bli något avbetalningssystem. Allt verkar lungt och gott än så länge... tills... oops finansministern/frun i hemmet.

Så mina mac-vänner, nu behöver jag ert stöd och tips om hur jag ska kunna ro i land en MacBook Pro och samtidigt kunna hålla mig på god fot med frun...

Ge mig mycket moraliskt stöd... så att inte MacBook Pro-planen faller i stöpet. Ge mig tips om hur jag ska motivera detta... Motivera mig. Annars är nog MacBook Pro enbart en avlägsen dröm :eek:

Du är väl egna pengar som inte är hennes? Eller är hela er ekonomi gemensam? Pengar som jag själv slitit ihop genom extra arbete köper iaf jag vad jag vill för utan att gå via min sambo

• Oregistrerad
  • 2006-04-28 14:59

Jo då... egna pengar finns... det är bara det att hur ska jag förklara för en som inte förstår det magiska med en MacBook Pro... "att en sådan faktiskt är värd nästan 30.000 spänn när du kan få en för 10.000"... hjälp mig att motivera så att jag inte blir "bortmotiverad"

Blir nog svårt att motivera eftersom den datorn ÄR dyr för det man får.
Men några bra argument som talar för den är:
- Den är portabel och har mer slimmad design än billigare bärbara.
- Att datorn är någon av dem snabbaste och mest effektiva bärbara proffs jobbdatorerna på marknaden.
- Smälter snyggare in i möblemanget där hemma eftersom den är snygg.
- Den har en smart strömsladdlösning som minskar risken för olyckor.

Det var vad jag kom på just nu. Lycka till i dina "förhandlingar"!

• Oregistrerad
  • 2006-04-28 15:56
Ursprungligen av tobiwan:

Blir nog svårt att motivera eftersom den datorn ÄR dyr för det man får.
Men några bra argument som talar för den är:
- Den är portabel och har mer slimmad design än billigare bärbara.
- Att datorn är någon av dem snabbaste och mest effektiva bärbara proffs jobbdatorerna på marknaden.
- Smälter snyggare in i möblemanget där hemma eftersom den är snygg.
- Den har en smart strömsladdlösning som minskar risken för olyckor.

Det var vad jag kom på just nu. Lycka till i dina "förhandlingar"!

Tack så mycket... behöver mycket tur och än mer taktik för att driva igenom detta projekt

• Medlem
  • Nyköping
  • 2006-04-28 19:09
Ursprungligen av Ramirez:

Jo då... egna pengar finns... det är bara det att hur ska jag förklara för en som inte förstår det magiska med en MacBook Pro... "att en sådan faktiskt är värd nästan 30.000 spänn när du kan få en för 10.000"... hjälp mig att motivera så att jag inte blir "bortmotiverad"

Köp en och säg att den kostade 10 papp om hon frågar...

Ursprungligen av Hasse A:

Köp en och säg att den kostade 10 papp om hon frågar...

lite jobbigt när sambon sen kommer och säger, ohhh så fin, och för det priset! Härfår du 10 000 köp en till mig med

Är hon införstådd med tesen att "skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker"? Isåfall borde det inte vara några problem, det är bara ivrigt hävda att du känner att du behöver nånting som bidrar med lite livsglädje, som du dessutom kan ha nytta av!
...en leksak, som går att arbeta med!

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-28 16:42

Andrahandsvärdet!!!
Det är grymt bra. Inte som på en Dell....

Yes!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-28 17:08

Säg att du behöver en mac med 15"-skärm och intel-cpu. Be henne komma med alternativ som har den specifikationen och som inte kostar 30'.

Vänd på det...

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-28 17:15
Ursprungligen av hicke:

Säg att du behöver en mac med 15"-skärm och intel-cpu. Be henne komma med alternativ som har den specifikationen och som inte kostar 30'.

Vänd på det...

Den var grym. Som f.d. säljare hade jag nog låtit henne välja mellan A och B, inte mellan att du köper en MBP och inte köper en MBP. Hitta någonting fruktansvärt fult och stort alternativ och visa henne, och sedan din ögonsten. Gör också klart för henne att hon kan få använda den. Visa henne Photo Booth.

• Oregistrerad
  • 2006-04-28 20:24
Ursprungligen av bossep:

Den var grym. Som f.d. säljare hade jag nog låtit henne välja mellan A och B, inte mellan att du köper en MBP och inte köper en MBP. Hitta någonting fruktansvärt fult och stort alternativ och visa henne, och sedan din ögonsten. Gör också klart för henne att hon kan få använda den. Visa henne Photo Booth.

Detta var ett jättebra tips! Så ska jag göra... hitta typ någon gammal PC-laptop... typ gammal 386:a... Det borde göra det

• Oregistrerad
  • 2006-04-29 11:25

Mission accomplished Det blir mågon form av MacBook framöver, antingen MacBook när den nu kommer ut.. och om den dröjer för länge så får det bli en MacBook Pro 15.4"... så jag hoppas att MacBook kommer att dröja

Ursprungligen av Ramirez:

Mission accomplished Det blir mågon form av MacBook framöver, antingen MacBook när den nu kommer ut.. och om den dröjer för länge så får det bli en MacBook Pro 15.4"... så jag hoppas att MacBook kommer att dröja

hmm hur gick du tillväga? verkar som du backat någon gång under konversationen eftersom uppdraget från början var en MacBook Pro och nu är en MacBook acceptabelt?

• Oregistrerad
  • 2006-04-29 21:02
Ursprungligen av David Sinclair:

hmm hur gick du tillväga? verkar som du backat någon gång under konversationen eftersom uppdraget från början var en MacBook Pro och nu är en MacBook acceptabelt?

Jag är ganska lung ändå för hon har noll intresse gällande datorer... Hur ska hon få reda på om en MacBook kommer ut? Blir nog MBP ändå...

JA. PhotoBooth är bra! Vi satt o lekte med de åp jobbet en stund innan vi for hem, låg o vred mig över skrivbordet o höll på dö av skratt

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-28 18:49

Citerar "The burbs" aka En "djävul till granne": Are you completely pussy-whipped? Why don't you just take your balls out of your wifes purse... make a stand for one time in your life.

Vill du ha en dator så köper du en dator. Vem bryr sig om vad frugan tycker?

Eller motiverar hon, exempelvis sina klädköp för dig?

• Oregistrerad
  • 2006-04-30 13:07

din tjej har delvis rätt. en probook kommer verkligen inte vara värd de xtra $$$$ när "vanliga" macbooken kommer...

• Oregistrerad
  • 2006-04-30 22:08
Ursprungligen av DaPhox:

din tjej har delvis rätt. en probook kommer verkligen inte vara värd de xtra $$$$ när "vanliga" macbooken kommer...

Vet. Allt har ju att göra med användningsområde och behov. Egentligen vill jag ha en så liten bärbar som möjligt, är van vid min 12 tums iBook. På något sätt verkar ändå 13" vara den mest intressanta då. Om det kommer två varianter i den storleken kan "high-end"-varianten vara min nästa bärbara

I vilket fall som helst kommer jag att vänta till juni innan jag slår till på någon modell överhuvudtaget. Så vi får se vad det blir. Spännande är det

1
Bevaka tråden