mecenat/csn-kort store m. annan mottagare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-04-24 20:02

Hej,

Ska i dagarna beställa en mac mini core duo m. mecenat-rabatt (på sambons Mecenat-kort)

Men då är det så att hon är borta hela dagarna och jag jobbar, så blir det ju lite problem med leveransen.

Någon som har erfarenhet av att beställa från "Mecenat Apple Store" till annan adress än faktureringsadressen? där mottagaren inte har Mecenat-kort men den på faktureringsadressen har.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-24 20:48

Angående leveransadress är själva vitsen att du ska kunna ange någon annan person och/eller plats. Ser inga problem med din situation. Efter inloggning på Mecenats hemsida sker ingen kontroll av att du verkligen är student. Du kan med andra ord till och med beställa i ditt namn efter att du loggat in på mecenat med hennes kort...

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-04-24 20:58
Ursprungligen av tobhas:

Angående leveransadress är själva vitsen att du ska kunna ange någon annan person och/eller plats. Ser inga problem med din situation. Efter inloggning på Mecenats hemsida sker ingen kontroll av att du verkligen är student. Du kan med andra ord till och med beställa i ditt namn efter att du loggat in på mecenat med hennes kort...

Ah, jo..det går ju t.om. spara mecenat-butiken som ett bokmärke också, så det är ju inte ens sessionskoll ..

Nä, då tar jag och beställer till mitt jobb, gäller bara att förvarna receptionisten denna gång, hon blev lite förvånad när det dök upp en iBook G4 där en dag i somras

Enda gången det är problem med annan leveransadress är när man betalar med kort. Ska man då ha leveransen till annan adress än den kortet är utställt på krävs en kontroll som består i att man faxar en kopia på leg eller liknande till Apple. Det är dock inte Apples regler utan kortföretagens för att skydda mot bedrägerier.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-04-24 22:19
Ursprungligen av Rickard A:

Enda gången det är problem med annan leveransadress är när man betalar med kort. Ska man då ha leveransen till annan adress än den kortet är utställt på krävs en kontroll som består i att man faxar en kopia på leg eller liknande till Apple. Det är dock inte Apples regler utan kortföretagens för att skydda mot bedrägerier.

Ah,

Kanske tar den hem då, sen snacka med lokala fraktbolaget om att dom dumpar det på jobbet istället... dom brukar vara ganska hyggliga här på sånt.

(Har beställt ganska mycket till jobbet förr, så fraktbolaget vet att jag verkligen är jag på den adressen också)

• Oregistrerad
  • 2006-04-26 18:19

Det där med kortbetalning och adress är olika för olika kortföretag. Med AmEx kan man beställa till vilken adress man vill (eller, kunde åtminstone i höstas, när jag senast beställde något). Smidigt.

• Medlem
  • Oslo
  • 2006-04-27 12:30

Har då betalat min fru's son's Mac mini genom hans studentkort med mitt visakort och fått den skickad till hans flickvän då ingen brukar vara hemma hos oss dagtid. så det verkar ju inte vara någon större kontroll.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-04-28 00:33
Ursprungligen av Kentor:

Har då betalat min fru's son's Mac mini genom hans studentkort med mitt visakort och fått den skickad till hans flickvän då ingen brukar vara hemma hos oss dagtid. så det verkar ju inte vara någon större kontroll.

Nu är den iallafall på väg till jobbet, leverans på onsdag.. weee

Vad blev priset med Mecenatrabatt?

//Stefan

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-04-28 15:17
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Vad blev priset med Mecenatrabatt?

//Stefan

m. 1GB ram och Core duo blev det 8600kr mot 9555kr utan

1
Bevaka tråden