Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro 17" finns ute

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-04-24 14:53

Såg ingen tråd om detta, men nu är iallafall MacBook Pro 17" tillgänglig på applestore (http://www.apple.se/store)

Från 28.495:-

Oj, skulle inte sitta dumt med en.. Vem vet, kanske går skattepengarna dit?

//Stefan

  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-04-24 14:59

En sak som är lite rolig är att om man tar den dyra 15-tummaren, och ändrar till 2,16 ghz och 120gb hdd så är den ungefär 2000kr dyrare än 17-tummaren med samma specs

Firewire 800 lever vidare på 17" och den hade tydligen plats för dual layer-brännare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-24 15:15

Läckert!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-24 15:17

Hallå någon borde städa bland trådarna här. Detta diskuteras märkligt nog under Aktuella rykten just nu...

bra affär jämfört med 1,83 macbook pro? Större disk, bättre brännare, snabbare processor, extra usbport, fw 800, dubbelt internminne och störrre skärm om man lägger till ynka 3200,- (ex moms)

Fast då får man iofs en släpbar istället för en bärbar...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-24 15:28

Nä nu måste jag ha räknat galet... Just det jag räknade priset på en kompletterad 1,83 maskin. I grundutförandet bli skillnaden mycket större.

17" MAcBook PRO

Fin som snus nya MacBooken!
Konstigt ingen har uppmärksammat det....

www.apple.com

Ursprungligen av mklackenstam:

Konstigt ingen har uppmärksammat det....

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=89765

Där var det...

Jo men det är bra konstigt att svenska Apple inte vet om det är en ny MacBook, se bilderna från Sveriger och USA - ja svenska har ett stort fett frågetecken:

Liten ursäkt för att jag inte croppat bilderna, sitter med jobbets PC och där finns inget program för detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-24 15:37

Moderatorer: Ni får väl ändå ta och låsa dubletttråden och inte originalet!

8x DL brännare kommer nog som BTO skulle jag tro.
Men prisskillnaden mellan 15 och 17 måste de fixa...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-24 15:42

Jaha, nu känns min MacBook PRO 15.4" sådär helt plötsligt speciellt när man betalt samma peng som 17" kostar och då får man 8x DL brännare, FW800, 2.16 GHz m.m....

Fick min som sagt för några dagar sedan, är det möjligt att byta tro?
Var det inte så att om Apple släppte en ny produkt inom 2 veckor då man fått produkten så fick man byta eller vad det var?

Väldigt tacksam för hjälp angående detta, tack!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-24 15:44

Du har ju 14 dagars ångerrätt. Prata med din ÅF.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-24 15:48
Ursprungligen av Kasaen:

Du har ju 14 dagars ångerrätt. Prata med din ÅF.

Jo men spelar det ingen roll om jag öppnat produkten m.m?
Har ju använt MacBooken nu i ett par dagar...
Ska jag ringa AppleStore då och höra med dom?

Jag har haft burken nu i exakt 5 dagar!
Beställde burken den 12 April och fick burken den 22 April!
Är det alltså 14 dagar från och med jag fått den eller?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-24 15:50

Vad jag har förstått så gäller det även om du har öppnat den.

Ring och fråga.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-24 16:08

Men vill man ha en släpbar dator...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-24 16:11
Ursprungligen av majo:

Men vill man ha en släpbar dator...

Ja jag vill ha det då den är något vassare, plus att jag hade 17" PB innan och tyckte inte det var så farligt!

Iallf, pratade med AppleStore nyss och tydligen så stämmer inte priset på 17"aren han bad mig avvakta tills imorgon...

Det var inga problem och skicka tillbaks burken till dom och byta upp mig till 17"aren som tur va, om jag vill!

Kul!

Flera timmar har gått sen 17tummaren presenterades och ännu har ingen skrivigt:

"Jag blir så arg på Apple! Här sitter man på en 15tums Macbook Pro och nu känns ju den helt seg som kall sirap. Och skärmen känns trång och mörk!
Varför varande de mig inte på Apple Store att det skulle komma en nya Macpro Pro inom den närmaste åren. Då skulle jag ju väntat! Jag blir så arg och känner mig blåst på alla mina pengar! Jag menar skall man tåla att ens nya dator blir gammal så där fort va?!
Nä jag går bootar om och stannar i XP läge framöver!"

Jag väntar lite till för snart kommer väl det inlägget! Vår förste sure/blåste/uppretade Macbook Pro 15 tums användare! Gå till historien och klaga lite på 15tummaren nu vänner!

Ursprungligen av GaB:

Iallf, pratade med AppleStore nyss och tydligen så stämmer inte priset på 17"aren han bad mig avvakta tills imorgon...

Uppdaterar man 15" till 2,16Ghz och större/snabbare hårddisk blir den nästa 2000kr dyrare än 17"... Och då får man 1 mer USB2 och 1 FW800-port, 1h bättre batteritid, högre upplösning samt Dual-layer brännare.

Så nog känns den "billigare" om man är ute efter det värsta (och det är man väl )

  • Oregistrerad
  • 2006-04-24 21:55
Ursprungligen av Rickard A:

Uppdaterar man 15" till 2,16Ghz och större/snabbare hårddisk blir den nästa 2000kr dyrare än 17"... Och då får man 1 mer USB2 och 1 FW800-port, 1h bättre batteritid, högre upplösning samt Dual-layer brännare.

Så nog känns den "billigare" om man är ute efter det värsta (och det är man väl )

Är du säker på det där med +1h batteritid för 17" modellen? Fick min Macbook 15.4" 2GHz idag men är sugen på att byta ut den mot en 17" om batteritiden verkligen har förlängts. Låter dock inte speciellt troligt.. Den större skärmen borde väl göra sitt för batteritiden?

Ursprungligen av hkim:

Är du säker på det där med +1h batteritid för 17" modellen? Fick min Macbook 15.4" 2GHz idag men är sugen på att byta ut den mot en 17" om batteritiden verkligen har förlängts. Låter dock inte speciellt troligt.. Den större skärmen borde väl göra sitt för batteritiden?

Jag kan inte gå i god för att Apple talar sanning men så här skriver de:
Battery and power
- 15-inch MacBook Pro: 60-watt-hour lithium-polymer battery (with integrated charge indicator LEDs) providing up to 4.5 hours of battery life(1)
- 17-inch MacBook Pro: 68-watt-hour lithium-polymer battery (with integrated charge indicator LEDs) providing up to 5.5 hours of battery life(1)

http://www.apple.com/macbookpro/whatsinside.html

Just batteritiden är det som "stör" mig mest nya modellen. Upplösningen och brännaren har ingen betydelse men längre batteritid är nåt jag verkligen vill ha.....

  • Oregistrerad
  • 2006-04-24 23:57
Ursprungligen av Rickard A:

Jag kan inte gå i god för att Apple talar sanning men så här skriver de:
Battery and power
- 15-inch MacBook Pro: 60-watt-hour lithium-polymer battery (with integrated charge indicator LEDs) providing up to 4.5 hours of battery life(1)
- 17-inch MacBook Pro: 68-watt-hour lithium-polymer battery (with integrated charge indicator LEDs) providing up to 5.5 hours of battery life(1)

http://www.apple.com/macbookpro/whatsinside.html

Just batteritiden är det som "stör" mig mest nya modellen. Upplösningen och brännaren har ingen betydelse men längre batteritid är nåt jag verkligen vill ha.....

Ok, det där låter väl mer som ett marknadsföringsknep snarare än uppmätt batteritid i realistiska sammanhang. Efter att ha haft en 15" HP i flera år, så känns min nya MacBook 15.4" gigantisk. Hur stor måste då det inte vara med en 17"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-25 00:32

Om det suttit en Blueraybrännare i 17" så hade den ultimata datorn varit född.....:cool:

Jag var in på Macoteket i city idag för att köpa 15.4 tummaren.
Killarna bakom disken avrådde mig att köpa den;
"Vi har reklamationsproblem med 1 av tre sålda".

Man tackar för uppriktigheten.

Personligen tror jag inte vi ser en 17tummare innan juli.

Det är ju Apple vi talar om..... :rolleyes:

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-25 10:10

Priset....

Det här med priset är ju märkligt. Jag vill köpa en 15.4" och inte en 17 för jag tycker den blir för stor. Men om jag uppgraderar så blir den (som många redan skrivit) mycket dyrare än 17" aren. Det känns ju inte så kul att lägga pengarna på en 15.4" då. Tror ni apple kommer ta sig i kragen o justera eller vill dom bara sälja 17"?

/Trött blivande switcher

Ursprungligen av GaB:

Iallf, pratade med AppleStore nyss och tydligen så stämmer inte priset på 17"aren han bad mig avvakta tills imorgon...

Bäst att passa på och beställa då så man frå den till det billigare priset för inte lär de sänka den....

Ursprungligen av Kasaen:

Vad jag har förstått så gäller det även om du har öppnat den.

Ring och fråga.

Man har inte 14 dagars ångerrätt om man köpt i butik. 14 dagar har man enligt distansköpslagen, dvs köp på internet. En butik behöver inte ens lämna en minuts ångerrätt. Inte ens en sekund.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-24 17:24
Ursprungligen av Rickard A:

Man har inte 14 dagars ångerrätt om man köpt i butik. 14 dagar har man enligt distansköpslagen, dvs köp på internet. En butik behöver inte ens lämna en minuts ångerrätt. Inte ens en sekund.

Tur att jag beställde från AppleStore.Se då!
Jupps, jag har bestämt mig det blir att skicka tillbaks 15"aren och invänta en 17"are...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-04-25 13:33
Ursprungligen av GaB:

Jo men spelar det ingen roll om jag öppnat produkten m.m?
Har ju använt MacBooken nu i ett par dagar...
Ska jag ringa AppleStore då och höra med dom?

Jag har haft burken nu i exakt 5 dagar!
Beställde burken den 12 April och fick burken den 22 April!
Är det alltså 14 dagar från och med jag fått den eller?

Vid köp över nätet/telefon har du ALLTID 10 arbetsdagars ångerrätt.... kallas distansköpslagen, och går inte att förhandla bort för privatpersoner.
Har du köpt den som företag har du OFTAST 8-10 veckodagar på dig att ångra dig.... kolla din faktura om så är fallet, du kan ju alltid invända mot fakturan, men det känns lite genomskinligt om man redan packat upp och börjat använda...

//tobbe

Bevaka tråden