Byta min iBook mot Mac Mini Core Solo?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-22 10:50

Jag behöver hjälp här... Mina studier går mot sitt slut nu och behovet av bärbar dator minskar därmed. Jag har använt mig av en iBook 12" 1.2 G4. Nu funderar jag på en Mac Mini Core Solo, mycket på grund av Boot Camp. Jag har möjligthet att byta min iBook mot en sådan. Samtidigt finns det tveksamheter; jag kanske kommer att behöva något bärbart system (men kan kanske använda min Palm med tangentbord - det handlar mest om lite skrivande när jag är "on the go") och hur fungerar Boot Camp på en Mini Core Solo?

En annan fundering är ju den att Apple mer och mer börjar flytta över allt till Intel-plattformen. Jag kommer att behöva Windows inom den närmsta framtiden (i jobbet).

Vilket behov vinner här? Mitt "skriv-behov" on the go eller möjligheten att köra Windows och att jag hänger med gällande flytten till Intel-plattformen?

Hjälp mig attt bestämma mig...

Ps. Har möjlighet att byta min iBook mot Mac Mini Core Solo; frågan gäller bara detta byte... inte att köpa någon annan intelbaserad Mac

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-04-22 12:32

Jag har minsta modellen av Mini Core Solo (1.5) och Bootcamp samt Windows fungerar aldeles utmärkt (så utmärkt som windows kan fungera ). Det är ju inget spelmonster dock, försökte köra Need For Speed Most Wanted, men nja... frameraten var strax under spelbart på lägsta lägsta inställningarna.

Men annars går den bra och den känns väldigt rapp. Vad jag förstått så finns det även en viss möjlighet att man kanske eventuellt kan knöka in en bättre processor (Core Duo) i ett senare skede, då det är bara vanliga intel-socklar.

1
Bevaka tråden