orolig för uppdatering!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-21 22:19

Hej!
Jag är i köpetankar vad gäller en G5:a powermac och undrar ifall det finns någon som hört något om en uppdatering utav power pc datorerna?jag har hört att de med intel processorerna är på väg men jag är nog inte sugen på en sådan ännu då de säkert har en massa barnsjukdomar som första generationens G5or...Man är ju alltid rädd för att göra en beställning av en dyr produkt varpå det helt plötsligt dyker upp en ännu kraftigare dator för samma pris någon dag/vecka senare.Om det finns någon som har någon misstanke kan ni ju höra av er.känns som man alltid köper något vid sämsta tidpunkt.

Tack på förhand.

De är inte bara redan på väg. De är redan här. Flera av Apples datorer kör redan på Intel och enligt Apple kommer allt att köra på Intel innan året är slut. Det mesta pekar dock på att allt redan omkring september kommer att köra på Intel.

När det gäller skillnaden PowerPC G4 mot en ny Intel så är skillnaden ganska stor men när man jämför en ny PowerPC G5 mot en ny Intel så är skillnaderna i kraft inte alltför stora. Köper du en Power Macintosh G5 Quad idag så kommer det inte om en månad att komma något som är betydligt kraftfullare. Kanske en aning kraftfullare men troligen inte mycket mer än så.

• Oregistrerad
  • 2006-04-21 22:41

Dock så var det ju en betydlig skillnad mellan G5 2,7 och quaden om man får tro apple...upp till 69%,känns som en hel del..Det tråkiga är att jag har en del bekanta som haft oturen att köpa en produkt som varit deras top of the line produkter och snart efter fått erfara att de helt plötsligt inte längre är det bästa som apple har att erbjuda.Jag är dock inte naiv när det gäller datorernas utveckling jag som alla vet att det alltid kommer något nytt, men när saker ändå är så dyra som dessa produkter så tycker man att folk på apple skulle kunna lägga lite hintar om det kanske kommer något nytt inom de närmaste 2-3veckorna när man håller på att beställa något roligt som en mac.

• Oregistrerad
  • 2006-04-21 22:35

128 eller 256mb´s grafikminne?

Jag är precis på gång att köpa min första mac och ser fram emot detta. Har kollat på en 20" Intel Imac med lite mer ram och en lite större hd än vad som sitter i från start.

Men min fråga är om det är nödvändigt att uppgradera även grafikminnet från 128mb till 256mb?

Kommer mest att använda datorn till vanlig surfning, photoshop, och kolla lite filmer. Alltså inga nya "tuffa" spel med massa 3D effekter.

Uppdateringen kostar iofs bara runt 800 spänn... Men kommer det att vara nödvändigt?

Ursprungligen av sundancekid:

Men min fråga är om det är nödvändigt att uppgradera även grafikminnet från 128mb till 256mb?

Kommer mest att använda datorn till vanlig surfning, photoshop, och kolla lite filmer. Alltså inga nya "tuffa" spel med massa 3D effekter.

Uppdateringen kostar iofs bara runt 800 spänn... Men kommer det att vara nödvändigt?

Nödvändigt är det knappast men för 800kr tycker jag inte du har råd att låta bli.
1. Du slipper ångra dig i efterhand. Det kommer helt enkelt kännas bättre att ha det "värsta".
2. Du ökar andrahandsvärdet på datorn och den kommer vara mer lättsåld när det väl blir dags
3. Det är helt enkelt dumt att låta bli.

• Oregistrerad
  • 2006-04-21 23:14

Oj då, det var inte meningen att sno tråden...

Jag hade tänkt göra ett nytt inlägg... Men nu fick jag iaf ett snabbt svar! Och visst det verkar vara dumt att låta bli.

1
Bevaka tråden