Lurendrejare eller strul med posten?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-21 14:19

Någon som köpt batterier och också mottagit dem från http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=96263&highlight=batterier

Förde över pengarna till honom den 4 april men har ännu inte fått något batteri. Batteriet skulle skickas dagen därpå. Har fått ett svar från honom den 13 april där han förklarade att han inte kommit åt sin mejl och således inte min adress. Han lade då till att batteriet nu var på väg. Har mejlat honom igen utan framgång.

Känns i dagsläget inte bra. 99mac har ju tidigare nyttjats av lurendrejare http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=45515&highlight=lurendrejare

Så, är det bara en strulpelle eller är det postverket som vi har att göra med?

Av detta kan man i fall av paketförsändelse lära sig att man ber om att skyndsamt få paketets kolli-id så att man kan spåra paketet - fast de som lurar andra lär nog fortsätta att göra så, ledsen att inte kunna skriva något positivt men kanske någon lärde sig något...

Hoppas det bara är strul, Jag har köpt ett batteri av honom och det gick hur snabbt och bra som helst.

• Oregistrerad
  • 2006-04-21 15:19

Nu vill jag ju poängtera att min avsikt inte är att hänga ut någon här. Av hans profil att döma så är det ju en ganska aktiv användare av 99mac. Han har även angett sitt personkonto, vilket gjorde att affären kändes säkrare.

Men man vet ju aldrig. Jag hoppas i alla fall att få återkomma här med ett leveransbesked.

Finns säkert många teorier - en kan ju vara att han blivit allvarligt sjuk..

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-04-24 15:12

Frakten tog av någon anledning ett par dagar extra på sig när jag beställde av honom, men paketet kom fram och batteriet funkar superbra!

• Oregistrerad
  • 2006-04-24 17:45
Ursprungligen av Peth:

Frakten tog av någon anledning ett par dagar extra på sig när jag beställde av honom, men paketet kom fram och batteriet funkar superbra!

Ja, jag hoppas ju att det bara rör sig om något sådant. Lite svettigt är det dock eftersom har tycks vara onåbar.

En annan förklaring kan ju vara att han helt enkelt är mac-lös: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?p=684625#post684625

• Medlem
  • Sollefteå
  • 2006-04-25 00:12

Mycket strul med posten därborta verkar det som.

Jag köpte ett iBook-batteri av honom i februari. Efter två veckors flitigt epostande och inget batteri så skickade han ett (till?) som tog nästan en vecka på sig för att komma fram.

Slutsats: "Brev" är inget bra sätt att skicka grejer på - de kan försvinna spårlöst i posthanteringen, man kan inte reklamera dem och misstänksamheten får en god grogrund.

I fortsättningen ska jag begära paket eller rekommenderade försändelser oavsett vem jag gör affärer med. Då kan man i alla fall spåra försvunna försändelser via Posten.

• Oregistrerad
  • 2006-04-26 17:26

Sådärja, har precis varit och hämtat ut batteriet på mitt postutlämningsställe. Kan fördröjningen bero på att paketet var misstänkt likt en brevbomb måntro?

Skönt att jag nu får hala varningsflaggan efter dessa svettiga veckor. Och tack ni andra för ert mentala stöd i denna process.

1
Bevaka tråden