Överklocka G4 MDD 1.25GHz Single CPU?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-20 09:10

Hej!

Är det någon som vet eller har tips på nån bra sajt som visar hur man kan överklocka en G4 MDD 1.25GHz med enkel processor? Det finns en väldans fin artikel om 1.25 DP men jag hittar ingenting om min modell. Jag har jämfört processorkortet med bilderna i artikeln ovan, men det finns alltför stora skillnader på komponenternas placering för att jag ska våga börja experimentera.

Vänliga hälsningar - RFMac

Varför bry sig?
När man överklockade B&W G3/300 till 350 eller 400 MHz kunde man vinna 15-33% med några enkla byglar och funkade det inte var det bara att gå tillbaka till gamla hastigheten.
På PC sidan fanns det tidiga Celeron som kunde klockas upp 50% och gick det åt fanders var CPUn inte så dyr.
Du kan maximalt få ut 20% och skall in och löda SMD komponenter, riskerar att förstöra CPUn och då finns det inga tredjeparts CPUn att köpa bara en svindyr reservdel från Apple.

Om du har en G4 som ändå skall skrotas och vill öva på SMD så är projektet en god ide annars inte. Är du ute efter mer prestande så är 1.25 GHz för långsamt så kommer allt under 2 GHz också att vara det.

Äh fan fan....löd på. Lyssna inte på tråkmånsen.

• Oregistrerad
  • 2006-04-20 19:25
Ursprungligen av RFMac:

Hej!

Är det någon som vet eller har tips på nån bra sajt som visar hur man kan överklocka en G4 MDD 1.25GHz med enkel processor? Det finns en väldans fin artikel om 1.25 DP men jag hittar ingenting om min modell. Jag har jämfört processorkortet med bilderna i artikeln ovan, men det finns alltför stora skillnader på komponenternas placering för att jag ska våga börja experimentera.

Vänliga hälsningar - RFMac

Kolla in http://forums.macrumors.com där har dom överklockt dom flesta maccarn.

B.D:p

1
Bevaka tråden