Strulande D-Link DI-604

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2006-04-18 14:03

Har problem med min router, en D-Link DI-604.

Den delar oftast snällt ut IP-nummer med DCHP, så länge man inte använder uttag nr. 1, men det går inte att nå vare sig vidare ut på internet, eller ens till administartionen i routern.
Jag har provat att reseta routern och uppgraderat firmware till senaste version.

Jag kör dels en iMac G5 och en iBook G3, båda med 10.4.6. Bredbandsbolaget leverar uppkopplingen.

Någon som har någon idé om vad som kan vara fel

1. Har du fysisk kontakt mellan datorn och routern? Det finns en lampa på routern som visar om det finns anslutning på porten.
2. Har du provat att ansluta med en annan kabel för att se om det är kabelfel?
3. Om du sätter ip statiskt, kan du pinga till routern?

Rent spontant så känns det som det är något fysiskt fel med porten.

Senast redigerat 2006-04-18 14:36

Första problemet ligger ju att du inte ens kommer åt admin gränsnittet.
Svarar den inte alls när du försöker ansluta till den? (Felsök med xerxes42´s metod)

Jag har nått mysko problem som har börjat senaste tiden med min DI-604 de är att Firefox inte kommer åt admin gränsnittet. Då testade jag på tjejens burk med IE, då fungerade det och när jag kör Safari då min burk.

Annars låter de nästan som du skulle behöva lämna tilbaka den om du har garantikvar, för då är nått väldigt trasigt med den där.
Villsäga, de är nått fel som är trasigt

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2006-04-18 14:42

Lamporna lyser och iag har försökt med lite olika kablar. Den dyker ju upp i Nätverksinställningarna som router med rätt IP och allt, samt att jag får ett IP av den. Internet ansluter jag med den kabel jag rycker ur iMacen och som sitter i modemet.

Får kolla upp om det går att lyckas byta den kanske... Det har inte gått ett år ännu i alla fall.

Då ska det inte vara några problem ring och prata med D-Link.
Eller stället där du köpt den.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2006-04-18 15:02
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Då ska det inte vara några problem ring och prata med D-Link.
Eller stället där du köpt den.

Har pratat med dem nu. De byter ut den.

(Nästan så någon driftig moderator kan låsa tråden? )

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2006-04-18 15:01

Jag bytte ut en DLINK-604 hos en kund i början av året med liknande symptom (routern inte kunden alltså). Hårdvarufel. DLINK är efter flera incidenter sist på min inköpslista.....

1
Bevaka tråden