Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rengöra Mighty Mouse

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Administratör
  • Lund
  • 2009-12-25 01:24

jepp!
go jul, fick en magisk i julegave, nu flyger den gamle ut!

A4 papper

Fick ett tips nånstans som fungerat för mig; ta ett rent A4 papper och vänd musen upponer och kör scrollhjulet fram och tillbaka, hit o dit en stund så blev iaf min bra.

Ursprungligen av webmormor:

Fick ett tips nånstans som fungerat för mig; ta ett rent A4 papper och vänd musen upponer och kör scrollhjulet fram och tillbaka, hit o dit en stund så blev iaf min bra.

Funkar ju med nästan vad som helst. Papper, trasa etc.
Kruxet är att det hjälper ett tag, sedan blir det tätare mellan tvättningarna, till slut lägger den av. Kasta.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-02-28 13:04

fungerar med dasspapper också

Ursprungligen av thor:

fungerar med dasspapper också

Dasspappret blir rent alltså??

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-02-28 13:54

haha,
nä, ser ut som man har torkat en mus i röven med dasspappret, en smal strimma skit på pappret.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-28 15:47

Jag har följt många tips om hur man ska rengöra kulan utan att öppna musjävlen, och det har funkat ett tag men problemen återkommer. Nu till sist gick det inte längre utan jag fick öppna upp musen, tyvärr man måste limma den igen, men jag får säga att det sitter en del skit som man inte kommer att rengöra utan att öppna upp den jävla musen.

Nu har vi bytt till magic mouse och varje scroll är som oljad maskin! mitt råd byt mus!

Jag har samma problem som många andra - kan scrolla åt sidorna och uppåt, men inte nedåt.
Testade först att scrolla m musen upp och ned mot en fuktig handduk, men blev inte bättre.
Testade sen att rengöra musen och kulan med en våtservett. Funkar perfekt nu.

Ersatt den med en kensington nånting.
Större kula uppepå - som går att ta loss och rengöra !

Använder den ibland, annars är det mest Wacom som gäller.

Alla mina problem med muskler, on, etc försvann totalt när jag gick över till Wacomplatta.
De kostar under tusenlappen, funkar till allt - utom kanske gaming då....

Bevaka tråden