Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Counterstrike med Bootcamp/Windows på Intelmac?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-17 00:33

Någon som hunnit testa att köra Counterstrike på en mac med windows installerat?
Det skulle vara mkt skoj att höra hur det funkar på intelmac. Jag funderar på
att köpa en ny ibook(macbook) när de kommer och då installera windows
och counterstrike men frågan är om grafiken räcker till. Jag gissar att Macbooken
kommer med samma grafik som macmini dvs 64mb och det räcker kanske inte.
Någon som kört Bootcamp-counterstrike på en macmini ännu?

Med tanke på att de kört Half-Life 2 på Minin så ska det nog funka, speciellt om du kör 1.6 eller äldre.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-17 01:14

Vi lirade Counterstrike 1.6 i helgen på en mini och det gick galant.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-17 19:05

Gode gud! Den ENDA anledningen för mig att köpa en PC är bortsopad. Jag trodde aldrig det skulle hända!

Ursprungligen av fraggelpjott:

Gode gud! Den ENDA anledningen för mig att köpa en PC är bortsopad. Jag trodde aldrig det skulle hända!

Känner samma sak

Måste bara få ihop cash till en ny dator ^^

Ursprungligen av fraggelpjott:

Gode gud! Den ENDA anledningen för mig att köpa en PC är bortsopad. Jag trodde aldrig det skulle hända!

Om man nöjer sig med flera år gamla spel kan jag tänka mig att anledningen skulle vara bortsopad. Jag har en pc till spel, och de spel jag spelar går inte att köra på en intelmac. PC:n är bestyckad med ett geforce 7900 gt. Alla spel flyter som vatten, Oblivion 4, BF2, CS:S, F.E.A.R mfl.

Ursprungligen av statemachine:

Om man nöjer sig med flera år gamla spel kan jag tänka mig att anledningen skulle vara bortsopad. Jag har en pc till spel, och de spel jag spelar går inte att köra på en intelmac. PC:n är bestyckad med ett geforce 7900 gt. Alla spel flyter som vatten, Oblivion 4, BF2, CS:S, F.E.A.R mfl.

Det sitter ett Radeon X1600 i iMacarna. Det kanske inte räcker för att maxa grafiken, men spelen går nog att köra i alla fall. Sen kommer det nog att komma rätt feta konfigurationer när powermac/mac/mactower/whatever kommer.

Ursprungligen av irrelogical:

Det sitter ett Radeon X1600 i iMacarna. Det kanske inte räcker för att maxa grafiken, men spelen går nog att köra i alla fall. Sen kommer det nog att komma rätt feta konfigurationer när powermac/mac/mactower/whatever kommer.

Problemet blir då bara en sak: Priset. Jag betalade 10K för min spel-pc med ovan nämnda grafikkort, amd x2-processor och 2 gb ram.

Ursprungligen av statemachine:

Problemet blir då bara en sak: Priset. Jag betalade 10K för min spel-pc med ovan nämnda grafikkort, amd x2-processor och 2 gb ram.

Hur lång debatt om att datorer är både mjukvara och hårdvara vill du ha? Skämt åsido, det är inte bara hårdvaran man betalar för när man köper en mac.

Jag har aldrig fattat vad det är som är så otroligt roligt med Counterstrike.
Enda gången det varit roligt var när jag var på ett internetcafé i Vietnam och döpte mig till "Tall Pale Swede". Så många gånger har jag aldrig dött på 5 sek...

Men det ligger ändå något i det statemachine säger.
Jag hoppas Apple kommer med en maskin som går att jämföra med denna:

http://www.styggapojken.com/?product_id=138648

Alltså cirka 15000:- inklusive moms.
Som det är nu kostar Apples minsta torn 20295:- och man får ändå sämre juice i hårdvaran på de flesta punkterna.

Jag är absolut beredd att betala mer för en Apple-dator, men skillnaden i pris jämfört med PC-burkarna är lite väl stor på tornmodellerna.

1024 @ 100 fps.

Inga problem alls.

Statemachine:

Jag lirar bf2 utan problem på max (utom dynamiskt ljus + skuggor) omg hax?

Ursprungligen av MakeMeRun:

1024 @ 100 fps.

Inga problem alls.

Statemachine:

Jag lirar bf2 utan problem på max (utom dynamiskt ljus + skuggor) omg hax?

Jag lirar BF2 på max, alla effekter med dynamiskt ljus och skuggor, flyter som vatten!

BF2 går bra i 1024*768 med allt på high och 2 ggr kantutjämning. Ibland blir det lite lagg (vissa stunder).

1
Bevaka tråden