Köpa nu eller vänta?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-17 00:04

Aningen sliten fråga, antar jag, men jag vet inte om jag ska slå till på en macbook nu eller vänta.

Är det möjligt med en prissänkning inom en snar framtid? dual core processorn blir ju tydligen billigare, har det någon betydelse för oss konsumenter?
När är det sannolikt att en ny revision släpps?
Är problemen med värme, oljud odyl lösta med de datorer som skeppas ut nu?

Om någon har svaret på dessa frågor, eller har något annat relevant att tillföra är jag tacksam för lite reflexioner..

Om man titta på apple hur de bruka göra så är det fktiskt så att i stället för att sänka priset uppgraderar de produkten till något snäpp bättre produkt och bibehålla priset.
Vad du en kommer göra tror jag inte att du kommer betala mindre pengar för en macbook.
Däremot tror jag att iBooken som kommer väl om 1-2 månader ha ett bra pris. Jag misstänker att det kommer ha samma valmöjlighet som mac mini´n den mindre modellen ha en monocore och den större ha den dualcore. Jag kan tänka mig att den större kommer även ligger rund 15000 det är åtminston 5000 mindre en macbooken. Jag funderar just nu vad som är bäst för mig själv eftersom jag redegerar filmer och dt kräver av en dator ganska mycket.
Jag funderar på en just ibook men det är helt enkelt en bra fråga vad som är bäst...

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2006-04-17 11:01

Tycker du skall vänta, om 5 år så har säkert priset sjunkit och maskinerna blivit både snabbare och bättre

Samma svar som vanligt. Kan du vänta så gör de, är du köpkåt eller behöver datorn .nu, köp!

• Oregistrerad
  • 2006-04-17 12:41

det är hårt att vänta, helt klart... sålde min imac för över en månad sedan, sen dess är jag hemlös, amputerad... en bruten man helt enkelt. Med studentrabatt får jag ju ändå en mbp för 19000, en rimlig summa för att slippa lidandet...

tror inte att det är aktuellt med en 12/13", det är min första bärbara och jag vill nog vänja mig vid 15" först. Ingen som har en uppskattning när det gäller en uppdatering av mbp 15.4"?

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-04-17 17:09

@MartinHelgesson
Jag snålåker på din tråd om det är ok..
Jag resoerar också som så att om Apple kommer att släppa en "Improved" 15.4-Tums Macbook Pro inom de två närmaste månaderna för samma eller likvärdigt pris så känns det ju lite snopet kanske.

Inga Guru's eller själuvtnämda experter som har uttalat sig om frågan om det kommer en sänkning inom kort?

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-18 17:34
Ursprungligen av SweJohn:

@MartinHelgesson
Jag snålåker på din tråd om det är ok..
Jag resoerar också som så att om Apple kommer att släppa en "Improved" 15.4-Tums Macbook Pro inom de två närmaste månaderna för samma eller likvärdigt pris så känns det ju lite snopet kanske.

Inga Guru's eller själuvtnämda experter som har uttalat sig om frågan om det kommer en sänkning inom kort?

Nej, men en prestandaökning om några månader, i vanlig ordning. Köp om du inte klarar dig utan, om inte så vänta. MB är ju inte direkt i slutet av sin livscykel ännu. Själv väntar jag tills fler program kan köras utan hjälp av Rosetta. Alternativet är att köpa sista rev. av G4 och sedan vänta ett par år med att köpa MB Pro?

1
Bevaka tråden