Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det har varit på tapeten förr: Adiums extremt långsamma filöverföring?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, jag vet att det diskuterats förr (och jag har själv diskuterat det många gånger) men jag måste ta upp det igen:

Är det ett universiellt problem, går filöverföring extremt långsamt mellan dig på Adium och dina vänner med (Windows) MSN Messenger 7-8? Är det så för alla? Hjälper det att öppna några portar?

En bild på 1 mb kan helt enkelt inte ta tio minuter att ta emot - det är helt sjukt. Är inte Adium-teamet intresserade av att göra filöverföringen snabb? Klarar de inte det?

Det är tråkigt, för det gör Adium odugligt - eller rättare sagt: Med en bra och snabb filöverföring skull eprogrammet vara en av de bästa IM-klienterna där ute.

Att öppna portar hjälper inte vad jag har märkt. Det är inte heller Adium-teamet som utvecklar själva MSN-delen, den sköts utav libGAIM.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-16 17:08

Problemet med långsam överföring är (väl?) att man inte kan få direktkontakt med andra användaren, och måste gå via tredje part. Men det är nog bättre att kontakta Adium-teamet än folk här på 99mac om man vill få bra svar och en lösning på problemet. Programvara utvecklas trots allt med hänsyn till användares önskemål.

Det är fortfarande inte Adium-teamet man ska klaga på, det är folket som håller i libGAIM.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-16 17:12
Ursprungligen av irrelogical:

Det är fortfarande inte Adium-teamet man ska klaga på, det är folket som håller i libGAIM.

Jo, helt korrekt. Men Adium-folket har nog åtminstone bättre kontakt med libGAIM-folket än 99mac-folket har.

1
Bevaka tråden