Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPod innan juli? Hjälp!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-15 17:55

Hej!

Tror ni att det kommer komma en ny iPod innan juli. Ska åka till USA då och tänkte köpa en då.

Jag är inte intresserad av en helt ny produkt, bara en uppgraderad iPod G5 med bättre batteri etc.

/Adzam 1

Det bör komma en uppdaterad iPod innan juli. Dom brukar uppdateras efter 145 dagar och nu var det 185 dagar sedan.

Tyvärr så verkar dom ha lite problem med den nya iPod Video och det kanske gör att man kan räkna med en viss försening. http://www.thinksecret.com/news/0604videoipod.html

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-15 21:47
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Det bör komma en uppdaterad iPod innan juli. Dom brukar uppdateras efter 145 dagar och nu var det 185 dagar sedan.

Tyvärr så verkar dom ha lite problem med den nya iPod Video och det kanske gör att man kan räkna med en viss försening. http://www.thinksecret.com/news/0604videoipod.html

Men ajg tycker att det är konstigt om de ska kasta ut G5 så här tidigt. Som ajg sa, tror jag på en smärre upptadering. Vr inte 60gb lagd på nån speciell lista för utgångna produkter eller så...?

Time will tell

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-15 22:18
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Time will tell

A, precis!

En annan fråga då; kommer apple ha öppnat sin nya butik då i New York? Juli...

Ursprungligen av adzam 1:

A, precis!

En annan fråga då; kommer apple ha öppnat sin nya butik då i New York? Juli...

Den nya på manhattan kommer att öppna i slutet av maj och vara öppen 24/7.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-16 09:55
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Den nya på manhattan kommer att öppna i slutet av maj och vara öppen 24/7.

Trevligt trevligt!

Först så ser jag att Apple kommer släppa något innan sommaren .. eftersom iPoden är sommarens högtid ... sedan så har det inte varit något stort inovativt för ipoden sedan Nano ... så iPod Video Widescreen med toutchpanel lär dycka upp (tror jag) .. en perfekt produkt att ha med i bilen eller vartän man vill kolla på film .... jag hoppas att dom integrerar fjärkontroll i den ... verkar som en naturlig steg i evolutionen ... eftersom Apple har frontrow i alla nya maskiner ..

vore riktigt nice att få upp en touchpanel för att styra frontrow / eyeTV på sin iPod ... ser många möjligheter ..

Ursprungligen av Tussen69:

Först så ser jag att Apple kommer släppa något innan sommaren .. eftersom iPoden är sommarens högtid ... sedan så har det inte varit något stort inovativt för ipoden sedan Nano ... så iPod Video Widescreen med toutchpanel lär dycka upp (tror jag) .. en perfekt produkt att ha med i bilen eller vartän man vill kolla på film .... jag hoppas att dom integrerar fjärkontroll i den ... verkar som en naturlig steg i evolutionen ... eftersom Apple har frontrow i alla nya maskiner ..

vore riktigt nice att få upp en touchpanel för att styra frontrow / eyeTV på sin iPod ... ser många möjligheter ..

Jag trodde jul var iPodens högtid? 14 miljoner iPods sålda i vintras och 8 miljoner förra sommaren.

Enligt thinksecret.com är den nya iPod video rejält försenad och väntas inte komma ut förrän i kvartal 4.

Jag hoppas dock du har rätt om att det kommer en ny snart.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-23 10:32

Apple vill antagligen sälja ut sin vanliga iPod video först. Men utrymmesutökningar kanske dyker upp innan sommaren?

Ursprungligen av attila:

Apple vill antagligen sälja ut sin vanliga iPod video först. Men utrymmesutökningar kanske dyker upp innan sommaren?

Om dom hade en ny iPod Video klar så tror jag den skulle komma så fort som möjligt. Att få ut den fort är värt mer än att minska lagret på äldre iPods.

Kan ju också vara så att dom vill lansera den nya iPoden när deras video store är klar för att öppnas, och der verkar dröja ett tag.

1
Bevaka tråden