Studentrabatt Applestore U.S

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-14 15:06

hejsan alla macvänner! (jag har iofs ingen mac just nu så jag kan ju inet räknas in i den gyllene skaran:P)

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av beställa från Applestore i USA och hur man går tillväga för att få studentrabatt? Min syster pluggar i USA nu och hon ska beställa en macbook till mig men jag undrar om det verkligen är så enkelt att bara gå in på education - välja college och sedan är det klart? Behövs ingen bevisning av något slag?

Hon åker hem till Sverige den 5 Maj tror ni att hon hinner få den innan dess om man gör en liten specialbeställning med 7200-varvs hårddisken istället? Ungefär hur lång tid kan leveransen ta?

tacksam för svar!

Ursprungligen av andreascarlsson:

hejsan alla macvänner! (jag har iofs ingen mac just nu så jag kan ju inet räknas in i den gyllene skaran:P)

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av beställa från Applestore i USA och hur man går tillväga för att få studentrabatt? Min syster pluggar i USA nu och hon ska beställa en macbook till mig men jag undrar om det verkligen är så enkelt att bara gå in på education - välja college och sedan är det klart? Behövs ingen bevisning av något slag?

Hon åker hem till Sverige den 5 Maj tror ni att hon hinner få den innan dess om man gör en liten specialbeställning med 7200-varvs hårddisken istället? Ungefär hur lång tid kan leveransen ta?

tacksam för svar!

Det ser inte ut att bli något problem, leveranstiden är 1-3 dgr och det är lika i USA som här, du behöver inte bevisa att du är student.

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-15 18:44
Ursprungligen av akerstrom:

Det ser inte ut att bli något problem, leveranstiden är 1-3 dgr och det är lika i USA som här, du behöver inte bevisa att du är student.

Du bevisar att vara student/lärare genom att kunna komma in på den avdelningen. Det går inte utanför skolan.

• Oregistrerad
  • 2006-04-16 20:30
Ursprungligen av bossep:

Du bevisar att vara student/lärare genom att kunna komma in på den avdelningen. Det går inte utanför skolan.

Jo man kommer in på den avdelningen utanför skolan. Inga problem! Men det verkar ju som att det är det enda man behöver göra, inget bevis erfordras, gött! Då blir det att lägga en sådan beställning. Ångrade mig beträffande hårddisken, ska inte göra något tillval.

Tack för svaren /Andy

• Oregistrerad
  • 2006-04-15 20:18

Jag bor i Paris och beställde min macBook med både fransk skattesats och Studentrabatt. Enklast var att ringa applestore i Sverige och berätta läget så att det inte blir några missförstånd, exempelvis fel tangentbord. Allt gick smooth.

Ursprungligen av andreascarlsson:

tacksam för svar!

Om jag inte minns fel så har väl varje universitet / college egen inköpsställe antingen via Webb eller en fysisk butik on campus området med student priser, så var det när jag studerade 2001.

1
Bevaka tråden