Värde på en Powerbook G4 400 Mhz m.m.

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar vad en powerBook G4 400Mhz med 512 MB ram och 30 GB hårddisk är värd idag på marknaden. Datorn är i bra kondition.

Värd 1000-1500, men annonseras ut för 5000. Typ.

Hittade precis två stycken som din, överst på mactorget.

3200 resp. 4000 klöver.

Max 2000 kronor om batteriet ger över tre timmars batteritid. Mer än så är det inte värd. Däremot finns det naturligtvis de som försöker sälja en sådan för betydligt mer. Ett skäl till varför man i princip bara hittar de annonserna är att de inte blir sålda och att de som säljs till vettiga priser säljs direkt.

oki, Datorn är inte sliten eller repig utan mycket välskött.

Ursprungligen av Hunter78:

oki, Datorn är inte sliten eller repig utan mycket välskött.

Precis därför som jag tycker att den kan vara värd omkring 2000 kronor förutsatt att batteriet är friskt. Hade den varit sliten och repig hade åtminstone ett par hundra kronor försvunnit.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-12 21:00

Jag hade nog velat haft ca 2500 för den - det är en bra dator för många användare fungerar alldeles ypperligt till min mamma tex som fortfarande sitter med windows 3.11 och jobbar.
- den skulle hon ha kvar till 2012 i alla fall innan hon byter till en Powerbook G4 av dagens snitt -hon har som inte så bråttom
/Tangen

Är ev. intresserad om du ger mig ett vettigt pris. Vet inte riktigt vad jag ska ha den till men det är kul att äga saker bara sisådär i allmänhet.

Ursprungligen av Hakro807:

Är ev. intresserad om du ger mig ett vettigt pris. Vet inte riktigt vad jag ska ha den till men det är kul att äga saker bara sisådär i allmänhet.

Kan tänka mig runt 2200 Kr

• Oregistrerad
  • 2006-04-13 12:19

Hunter, ska du köpa nåt annat i samma veva?
Annars kan jag nog tänka mig att höja till 2.500:-.

ja väntar på macbook pro så när den har kommit så kan jag sälja den 2500 låter bra

Auktionen har börjat
Men 2500:- låter faktist helt okej för den. Det är ju en fin dator också, den har ju t.o.m DVD-spelare.

Var jag inte så snål hade jag nog köpt en liknande själv, men istället försöker jag sparka igång en gammal Toshiba på 75MHz så att jag kan skryta med den

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-13 18:14

Skulle kanske sälja min gammla trotjänare också då! Fast den är utrustad med lite mer lull-lull!

Tretusen allra minst, speciellt om det är lite kräm kvar i batteriet. Tvåtusen kan man få en Pismo för, utan batteri. För 1500 får man möjligen en Lombard eller Dasslock.

Jag sålde min PowerBook 400MHz, dock bara 10GB HDD och 384MB RAM för 4000 kr, förra året. Batteriet räckte i 2h ungefär. Andra datorer i samma prestandaklass låg på samma pris ungefär. Så minst 3000 kr tycker jag du borde ha för den.

Tyst, Håkan! Nu försöker vi få ner priset här :rolleyes:

• Medlem
  • 2006-04-15 11:43

Jag ger 3000 kr för burken:D!

Ursprungligen av Henke:

Jag ger 3000 kr för burken:D!

oki 3000
Gött först på torsdag kan du hämta Alt leverans av datorn ! Ring på070-2429636 så fixar vi det!

1
Bevaka tråden