Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur avinstallerar man Bootcamp?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-10 09:55

Hej alla!

Nybliven medlem här i forumet. Switcher från mitten på 2005.
Har suttit och kollat på Bootcamp och tänkte testa det här fram över. Är lite osäker på om jag vill befläcka min hdd med XP ...

Dock min stora fråga. Hur gör jag lättast sen för att trasha XP installationen. Finns det något bra program för att trasha partitioner och flytta tillbaka utrymmet till OSX partitionen?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-04-10 10:05

I bootcampassistenten kan du ta bort partionen direkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-10 11:42

great.. thx

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-04-19 14:46

Hej. Jag vill också ta bort Boot Camp... Men det står att jag måste uppdatera min software, alltså typ firmwaren. Ah, den laddar jag ner ifrån Apples hemsida och gör som det står. Fast den installeras inte ändå! Jag håller in power-knappen tills det börjar blinka väldigt fort och sen släpper jag knappen och då kommer den där irriterande långa tonen och så startar den bara upp Mac OS X ändå..

:/

Grejen är att jag försöker installera firmwaren så att jag kan komma åt Boot Camp.
Jag gjorde en partition på 20 GB åt Windows XP men nu vill jag ju ta bort Windows..
Men jag kommer inte åt Boot Camp.
Ååh.

Senast redigerat 2006-04-19 15:09

Undrar mest om någon stött på problem liknande de som beskrivs här: http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,125393,00.asp#

Att fastna i Win Xp är ju inget man längtar efter. Frågan är hur utbrett problemet är?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-04-20 13:15
Ursprungligen av MrMagoo:

Undrar mest om någon stött på problem liknande de som beskrivs här: http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,125393,00.asp#

Att fastna i Win Xp är ju inget man längtar efter. Frågan är hur utbrett problemet är?

Hände mej bid första installationen, blev en totalformatering av burken då. Men det var man ju förbered på iallafall.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-04-19 16:57

Jag kan säga att jag inte har stött på det problemet. Men jag har ett större problem, som jag skrivit där. Jag kan alltså inte uppdatera min firmware. Hur ska jag då kunna återgå att ha 232 GB istället för 212 GB?
:/

Tror inte problemet är så utbrett. Beror väl kanske mest på vad man gör? Eller om det är en slump att vissa fastnar? ..

Sådärja, nu är Boot Camp och allt vad det heter borta.

Senast redigerat 2006-04-20 09:25
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-04-20 19:16

Läskigt.
Nu har jag också gjort en totalformatering. Funkar jättebra nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-21 16:42

annars kan man knacka lite med terminalverktygen och ta bort win partitionen..

http://www.afp548.com/article.php?story=20060405181503909

/glemme

1
Bevaka tråden